Sidor: 1, 2
Reserv
Uräkta att jag stjäl en bra rubrik, men om, jag säger om jag grejar barn och djurvakt så tänkte jag mig ner på lördan, fler än jag hade tydligen tänkt det och jag tycker också att det skulle va´kul om man kunde heja på varann på nåt speciellt ställe. Har nån nåt förslag? Jag är förstagångsbesökare så jag kan inte komma på en bra mötesplats, men säg nåt ställe så står jag där om jag kommer iväg wub.gif Om inte annat så har ni andra fått en mötesplats rolleyes.gif biggrin.gif
Lady Hamilton
Innanför entren finns en klocka i taket/väggen. Och detta är utanför de 3 mässhallarna. Där tycker jag att det skulle vara "lätt" att kunna träffas smile.gif
Reserv
CITAT (Hamilton @ 22-03-2006, 20:47)
Innanför entren finns en klocka i taket/väggen. Och detta är utanför de 3 mässhallarna. Där tycker jag att det skulle vara "lätt" att kunna träffas smile.gif

Då är det bara att hugga till med en lämplig tidpunkt då biggrin.gif
Lady Hamilton
Bestäm ni jag kommer om det blir någon gång mellan 12-17 laugh.gif
Reserv
CITAT (Hamilton @ 22-03-2006, 20:53)
Bestäm ni jag kommer om det blir någon gång mellan 12-17 laugh.gif

Om vi klämmer i med 12 då, så hoppas jag verkligen att jag får ihop så nån kan komma hit och ta över på lördan, skulle va´så in i vassen kul att få se lite ansikten till alla nicknames. Vi synes på lördag då, klockan 12!! wub.gif
Biggan_
CITAT (Reserv @ 22-03-2006, 20:55)
Bestäm ni jag kommer om det blir någon gång mellan 12-17  :lol:

Om vi klämmer i med 12 då, så hoppas jag verkligen att jag får ihop så nån kan komma hit och ta över på lördan, skulle va´så in i vassen kul att få se lite ansikten till alla nicknames. Vi synes på lördag då, klockan 12!! wub.gif

Och pejori då? Kanske ett trevligt mässbesök hade varit nåt? rolleyes.gif rolleyes.gif biggrin.gif
*Felix matte*
Synd att mässan är så avsides sad.gif
annars hade jag så gärna velat vara där och också
träffa några odlaiter smile.gif
marigt
Väntar med spänning att få höra vad ni fyndat.
själv går jag till mässan i Örebro.
Lady Hamilton
.....Vi synes på lördag då, klockan 12!! wub.gif.........

(Och jag hoppas att inte bussen blir försenad!)
Eva 33c
CITAT (Hamilton @ 22-03-2006, 20:47)
Innanför entren finns en klocka i taket/väggen.

Då ska jag försöka hitta dit kl 12! Jag tar min knapp på mig!
Jag ser ut så här:
kerstin z5-6
Och jag hoppas att ni tar med kameran och förevigar träffen ! smile.gif
karjo
jag hade oxå velat vara med! Ta kort!

(Jag får åka gratis till turistmässan i Gtbg ist, det tackar man ju inte heller nej till! smile.gif )
Zazu
Vi synes på lördag då, klockan 12!! wub.gif

jag kommer nog förbi jag med, men jag har ingen knapp på mig rolleyes.gif
vi ses!
pejori
CITAT (Birgitta P @ 22-03-2006, 22:12)
Bestäm ni jag kommer om det blir någon gång mellan 12-17  laugh.gif

Och pejori då? Kanske ett trevligt mässbesök hade varit nåt? rolleyes.gif rolleyes.gif biggrin.gif

ja det hade varit nått...men det är lite för långt för mej... sad.gif sad.gif
har ingen barnvakt sad.gif sad.gif sad.gif
Limeblossom
Jag vet inte om jag törs..... rolleyes.gif
Lady Hamilton
CITAT (Zazu @ 23-03-2006, 18:15)
Vi synes på lördag då, klockan 12!! wub.gif

jag kommer nog förbi jag med, men jag har ingen knapp på mig rolleyes.gif
vi ses!

Skulle "vi" missa varandra så hörs vi av på mobil smile.gif
Zazu
Ok! biggrin.gif wub.gif
wolkenkrabber
Har jag pengar så det räcker tar jag Ev, en buss ner till sthlm imorgon... hade inte tänkt att gå förens i går, så någon skjuts ner har man ju inte lyckats ragga sad.gif. kan påpeka att jag inte heller har någon knapp iaf jag skulle ta mig ned.
Gåsis
W! Vi kanske kan boka ihop oss till nästa år. Men jag är på väg till Prag så det blir ingen mässa i år sad.gif Kanske kan jag hitta nåt åt oss där. Skicka ett PM.

/Åsa
Leia
Bestäm ni jag kommer om det blir någon gång mellan 12-17  :lol:

Önskar jag kunde komma, men sambon jobbar och jag har ingen barnvakt...
Jag har en teori om att det är många som kommer att stå i "kuliserna" och smygkika på de modiga som vågar ställa sig där först! För att kolla in om ni ser farliga ut först, menar jag... laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Men om det dyker upp en villig barnvakt under dagen så ses vi!
Reserv
Barn och djurvakt ordnad, bekväma skor framplockade och en lånad kamera nyladdad. Se upp alla odlas damer, i morron blir ni förevigade biggrin.gif wub.gif Lillan kinkade lite och skyllde på magont, jag tror mest det beror på att pappa ska åka bort, får väl köpa med mig nån söt liten blomma till lilla hjärtat wub.gif
Leia
CITAT (Reserv @ 24-03-2006, 17:39)
Lillan kinkade lite och skyllde på magont, jag tror mest det beror på att pappa ska åka bort, får väl köpa med mig nån söt liten blomma till lilla hjärtat wub.gif

Klart hon ska ha en blomma wub.gif wub.gif wub.gif
Ha en trevlig mässdag!
Lady Hamilton
laugh.gif Måste stiga upp kl.03.30 för att hinna med bussen. Så det blir att lägg sig tidigt i kväll. Tur att man är van att jobba natt och klarar av att äta en rejäl frukost den tiden på morgonen.
Men vad gör man inte för en Härlig dag på Älvsjömässan!
Glöm nu inte att ta på er era knappar så vi "ser" varandra.
Eva 33c
CITAT (Limeblossom @ 23-03-2006, 19:04)

Om du törs så törs jag!
Jag har aldrig varit på mässan som "odlait" så det känns lite extra kul. Hoppas på att få träffa några av er. Och Limeblossom och jag bor ju nästan grannar kom vi på tongue.gif
Biggan_
Ha en trevlig dag på mässan allesammans, både ni som skall dit på lördagen och dom som skall iväg på söndag. biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Ta massor av foton som ni kan visa här på forumet för oss som inte har möjlighet att vara med.
Sen hörs vi när ni har hämtat er ohmy.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
*Felix matte*
Önskar er också en jättefin dag på mässan och förväntar mig
att få se en hel drös med foton från "Odlaitträffen" smile.gif

Två knappar har jag men.... får väl klistra dem på skärmen unsure.gif tongue.gif
stennie
Varför ska det vara sä långt borta sad.gif
Jag vill ju också träffa alla trevliga Odlaiter wub.gif

Hoppas att ni alla får en riktigt trevlig dag! wub.gif
Limeblossom
Jaha....jag var ju vid fel klocka smile.gif Men träffade iaf Hamilton och kikade på Adrians blommor. Tyckte mässan var helt ok men är missnöjd med mina inköp. Mycket som var slut redan...
Leia
CITAT (Limeblossom @ 23-03-2006, 19:04)

CITAT
Jaha....jag var ju vid fel klocka

Du tordes nog inte bara, så ditt undermedvetna såg till att du stod vid fel klocka! tongue.gif laugh.gif laugh.gif biggrin.gif
Limeblossom
smile.gif
Nja...det var snarare så att vi inte ens hade upptäckt att det gick att gå vidare till Viktoriahallen och så när klockan var 12. Gick automatiskt till den entrè vi kom in igenom...
Lady Hamilton
CITAT (Limeblossom @ 25-03-2006, 22:44)
smile.gif
Nja...det var snarare så att vi inte ens hade upptäckt att det gick att gå vidare till Viktoriahallen och så när klockan var 12. Gick automatiskt till den entrè vi kom in igenom...

Det var dessa tre som du missade wub.gif

Copycat, Zazu och OldWolfie
Eva i Skåne
CITAT (Hamilton @ 26-03-2006, 07:41)
smile.gif

Nu blir jag lite nyfiken, jag som inte alls var där sleep.gif . Var det bara ni fyra som träffades?
Leia
CITAT (Eva i Skåne @ 26-03-2006, 08:51)
smile.gif

Nu blir jag lite nyfiken, jag som inte alls var där sleep.gif . Var det bara ni fyra som träffades?

Skulle inte Reserv komma?
Zazu
och här är hamilton med på bilden också:
Copycat, Hamilton och OldWolfie wub.gif
Leia
Kul att få några ansikten iallafall! smile.gif
*Felix matte*
Kul å få se ansiktena bakom "nicken" smile.gif
pejori
alltid kul att se folk man pratar med smile.gif
kanske dags att väcka tråden om "hur jag ser ut" igen laugh.gif
Lady Hamilton
CITAT (Leia @ 26-03-2006, 09:26)
CITAT (Eva i Skåne @ 26-03-2006, 08:51)
smile.gif

Skulle inte Reserv komma?

Vi trodde att vi skulle bli flera smile.gif Men så blev det inte.
Vi fyra träffades först en stund och sedan gick vi runt på mässan med "varierande" närvarograd till varandra laugh.gif
Och sedan satt vi och fikade tillsammans mellan 14-16 sedan blev det lite mera tid att gå runt.
Zazu "copy" o jag avslutade vårat möte vid denna monter

Efter det ar det dax att bege oss hem. Eftersom jg hade handlat en hel del så hjälpte "Copy" mig att bära ut till bussen och lasta

Och som tack för det fick hon "åka kvar" och passa mina inköp

Det gjorde hon gärna laugh.gif . Sedan när bussen stannade för en kaffe/rök paus trodde vi att vi skulle få dricka kaffe smile.gif , men då visade det sig att chaffören blandat i hop kranarna så vårat kaffe "rann ut i sanden"

Tur att vi stannat så att det fanns möjligheter att "köpa eget"

Kan hända att Zazu eller OldWolfie har något att tillägga till denna tråd........
Leia
Hamilton, jag citerar inte för det blir så långt då. Ville bara:
laugh.gif laugh.gif laugh.gif lite!
Eva 33c
Jag missade er! mad.gif
Det var mitt eget fel då jag tappade koll på klockan. Vi kom dit vid 10 snåret. När klockan var kvart i tolv tänkte jag "att nu är det snart dax" men så fastnade vi vid någon monter och jag glömde bort tiden, sen var hon kvart över. Jag hade min knapp på mig men såg ingen av er. Och 4 stycken av 12 000 besökare ( det hade varit så många på fredagen och förväntades ännu fler på lördagen...) är ju inte så lätt att springa på av en slump.
Det var lite för mycket folk för av vara riktigt trivsamt, pga av trängsel kunde man inte sä lätt se vad de olika utställarna erbjöd. Jag hade tänkt köpa lite knölar (gladioler, dahlia liljor mm) men hittade bara de holländska försäljarna. De har jag redan provat och det är inget fel på växterna som jag köpt, det är bara det att man "aldrig" får den färgvariant man trodde man köpt. Och ska jag köpa blandade färger så är Coop här hemma betydligt billigare.

Jag köpte lite fröer och Allox plastnät mot rådjur. Vi måste göra om inhägnaden av kökslanden i år. Nu har jag fårstängsel runt om och tänkte att kanske detta nät blir snyggare. I allafall är det betydligt lättare och kräver mindre dimensioner på stolpar. Jag köpte så det räcker till det ena landet, slår det väl ut byter jag runt det andra nästa år.
Limeblossom
Och jag glömde ditt mobilnr hemma Eva, men vi borde kunna träffas ändå.
evelina
Och jag skulle varit där och träffat Copy och Oldwolfie och även Hamilton men blev stört förkyld snyft!! sad.gif
Men jag har ju haft den stora glädjen och träffat både Copy och Oldwolfie förut. wub.gif
Sedan vet jag att en annan favvo var där tror jag Smekajsa. wub.gif
yla
här är vi
kul va de o ses
synd bara att inte fler dök upp

men jag va halvdöd efteråt
evelina
CITAT (oldwolfie @ 26-03-2006, 15:14)
här   är  vi  
 kul  va de  o ses
synd bara  att inte fler dök upp

men jag va  halvdöd   efteråt

Nu gråter jag ännu mera men kul med bilder!
Snöflinga
Ja där (eller här) ser man ... jag som föreställt mig de här avbildade som MÄN laugh.gif Saknade faktiskt Reserv... är han... eller..... nej han måste vara en MAN unsure.gif Så klart han är tongue.gif
Lady Hamilton
Ja men då hade du åtminstone gissat rätt på Zazu smile.gif
Jag kan berätta att han är en MYCKET trevlig ung man wub.gif
Fenja
Jag måste tillstå att jag skulle ha blivit bottenlöst förvånad om Copycat och Reserv dykt upp samtidigt på samma mässa...
Mvh
Fenja
yla
CITAT (Hamilton @ 26-03-2006, 20:48)
Ja men då hade du åtminstone gissat rätt på Zazu smile.gif
Jag kan berätta att han är en MYCKET trevlig ung man wub.gif

håller med föregående talare
o jag som e oldwolfie
kan man väl inte misstrop som man
med feminum i ändelsen hum hum
yla
CITAT (Fenja @ 26-03-2006, 21:12)
Jag måste tillstå att jag skulle ha blivit bottenlöst förvånad om Copycat och Reserv dykt upp samtidigt på samma mässa...
Mvh
Fenja

varför skulle dom inte kunnat de
de kan jag verkligen inte förstå
du söäger en del konstiga saker ibland tycker jag huh.gif
Fenja
För att det vore ungefär lika naturligt som att möta en guldfisk på en cykel... ber om ursäkt om det blir konstigt igen.
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon