Blomtokan
Hej !
Nu är det så här att man kan få hoyanoja. Det har jag haft i många år. Nu har jag begonia och episcia begär . Finns det någon som vill byta begonior eller episcior mot hoyor ?? Jag har pelargoner oxå där kan jag ta sticklingar.
Jag har andra växter olika sortens fröer.
Finns det någon fler som har dessa nojor ????????
Häls/Judith biggrin.gif
bonzor
begonia änglavinge kan det vara nått?
Jagular
Jo jag gillar Rexbegoniorna med hittar dem ingenstans i handeln.. hoyorna har dött ifrån mig denna vintern men kanske jag gör nya tag nu i sommar...
Åsa, mälardalen zon 2
Noja vet jag inte om jag har men jag skulle vilja ha Begonia tripartita, bilden på den i Dibleys katalog är väldigt fin.
Emma_
Jag har en Rexbegonia, men jag är kass på att rota. tongue.gif

Den är lite rödlila och silvrig. Väldigt fin.

Emma
Emma_
Bild inlagd i mitt album.

Emma
Åsa, mälardalen zon 2
Kan även lägga in en länk till Dibley har man noja på kornettblommor eller begonia kan man drägla på bilderna i katalogen (som är gratis) + dibley skickar sina småplantor till hela EU alltså även till sverige.

http://www.dibleys.com/
morellen
den här tråden är faaaaaaarlig... Jag har bara en begonia som jag inte har en aning om vad den heter men jag kan ibland känna ett sug efter fler blink.gif
Jagular
Emma: den var ju jättefin... kan man få stjäla ett skott senare i vår måntro??
Emma_
Jadå, det går så bra så. smile.gif Men om du vill ha det rotat får du ge mig tydliga instruktioner för det är jag inte speciellt bra på när det gäller såna där växter. tongue.gif

Emma
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon