Merlin
Tänkte köpa ett litet växthus till våren - odla 10 som kostar under 3000 kr inkl sockel. Hur svårt är det att bygga ihop ett sånt? Vad ska jag tänkta på ...
jåj
Hej Merlin och välkommen in bland växthusens underbara värd.

Min erfarenhet av växthusenär att de i aluminiom är ganska lika, profilerna är köpta som standard material.

Storleken 10 kvm känns bra och de dubbla skjutdörrarna är fint.
Lakerat är alltid kul, tycker det verkar bra.
Om det går så öka antalet takfönster, sattsa på automatiska öppnare.

Att bygga ett växthus i aluminium är enkelt om man är två men möjligt för den ensamma att gör själv också!

Lycka till
JÅJ
P.S.
Det är ingen större skilnad på aluminiumväxthusen ...
Merlin
Tack! Jo jag undrar också om det gör spå stor skillnad om man använder glas eller plast...Jag tänkte köpa det blilligaste alternativet och kanske komplettera med bubbelplast tidigt på våren. Jag har i åratal odlat tomater på balkongen och trixat med plastfolie för att de ska hålla värmen...nu känner jag mig sugen på gurka, paprika och kanske någon av de nya små auberginerna.....och chili såklart (har en massa fröplantor på gång) smile.gif
Ullet
Var hittar du ett sånt under 5 000? Jag söker på skånska byggvarors hemsida och hittar inget odla 10 för under 3000, är jag dålig på att leta? smile.gif Ska komplettera med ytterligare ett växthus till sommaren och vill hitta ett på 10 kvm o i alu, men tycker det är för dyrt att köpa nytt, hade tänkt köpa ett begagnat men då tipsades jag om odla 10 men dom är ju inte alls så jättebilliga men jag kanske är dålig på att leta?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon