Full version: Trädgårdsmässor
Elisabeth P
Läserom alla trädgårdsmässor ni varit på, det låter helt underbart wub.gif
i början av april är det ju en trädgårdsmässa i Borås - någon som vet om den brukar vara lika bra där?
Kan man alltid handla på alla trädgårdsmässor?
Som ni hör har jag aldrig varit på någon, så nu lär det nog bli dags smile.gif

Lisa
Ewa L
Funderade också ett tag på Borås- eller Lisebergsmässan för jag ville till någon på västsidan. Men tycker att de ligger för tidigt på säsongen.
Mest frön och lökar + trädgårdsprylar.

Själv har jag bokat in "mässan" i Vara i början av juni. Där skall jag shoppa loss!
Elisabeth P
Botan i juni ska jag defenitivt gå till, men det är ju ingen mässa även om jag hoppas kunna finna mycket kul.
Dit är det ju ändock rätt långt så det hade varit kul att inspireras och gå på något rätt snart.
Du säger mest lökar och fröer på de mässor som är nu, men de som varit iväg tycker jag pratar även om blommande alster.

Lisa
kerstin z5-6
Visst säljs växter på Älvsjö -tom träd -jag har köpt min Magnolia där , rosor , julros , mm .

Annars är det ju en mässa i Burträsk i maj -där säljs nästan BARA växter :)LOL laugh.gif
Elisabeth P
Okidocki, men var i vårt avlånga land ligger Burträsk??? wacko.gif

Lisa
kerstin z5-6
Västerbotten smile.gif
Margith
Jag läser också om hur underbart alla haft det på mässan och alla fynd ni gjort och.. och.... sad.gif
Kan ingen skriva att det var urtrist och dötråkigt och... sad.gif

Nej, jag är inte missunnsam, men jag erkänner att jag är vääääldigt avundsjuk sleep.gif

Så, TACK Kerstin för att du påminde mig om mässan i Burträsk! Dit SKA jag och genast känner jag mig lite snällare tongue.gif

(Bara för att jag nu skriver det här inlägget kan jag ge mig 17 på att jag har magsjuka lagom till mässan i Burträsk wacko.gif )
kerstin z5-6
Du kommer att vara frisk smile.gif Nästa år tar vi Älvsjö med smile.gif

Julrosor kommer att finnas även på Morsdagsmässan tex :9
Gåsis
Ja, vad är väl en mässa...

Det är väl för konstigt att jag som faktiskt bor mitt i sverige har långt överallt, åtminstone om det är mässa på gång.

/Åsa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon