helle555
förra veckan så begav jag mig till rusta för att köpa ett plastväxthus, dom hade det på sin hemsida plus i reklambladet för 79:- med två hyllor. jag har diskuterat detta förut kolla lite längre ner. men iallafall då var reklambladet fel det kostade 149:- detta felet varade i över 2 veckor på deras hemsida. nu har dom bytt reklam och nu ska detta kosta 99:- hmmmm vågar man lita på det undrar jag. jag har då ingen lust att bege mig dit och så är det fel denna vecka oxå? det är ju under all kretit när felet får ligga kvar på nätet när dom vet om att det är fel! mad.gif
Christoffer
Kan man inte ställa de inför rätta och sedan begära en fet check för sveda och värk? wink.gif

Det verkar som att sådana saker förekommer då och då hos olika kedjor,
och besvikelsen kan man ju inte undkomma.
Mattsson
Om inte priset är alldeles tokigt, typ man annonserar ut en bil för 155 kr när det ska vara 155 tusen kr, så är dom skyldiga att sälja för det pris de annonserat ut för, särskilt när annonsen legat ute så länge och de vet att det är fel. Stå på dig att du ska få köpa för det pris som de annonserat ut. Hänvisa till konsumentköplagen!
helle555
nu är det försent, dom hade en ny annons 99:- och det stämde jag köpte den idag.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon