Full version: nya
ikah
Jag har inga blommande hoyor att skryta med, men jag har iaf köpt två nya älsklingar idag! :-)

å denna skulle hamnat i bildtråden...men det gjorde den visst inte.
mayababy
Oj vad fina! Grattis till den goda smaken att köpa Hoyor! Vad är den längst bak för sort? den tyckte jag var jättefin i bladen! wub.gif wub.gif
GoSatta
vad är den längst fram för sort? har en sånn ståendes på jobbet men har ingen aning om vad det är
Gertie
Tjusiga. wub.gif
Ser att den ena är en Hoya Compacta.
Men vad är den andra? blink.gif
ikah
Enligt etiketten en pentaphlebia smile.gif
stennie
Grattis ! jättefina var dom wub.gif
Linda_A
CITAT (GoSatta @ 24-03-2006, 13:38)
vad är den längst fram för sort? har en sånn ståendes på jobbet men har ingen aning om vad det är

Tycker att compactan liknar en sån här.

http://www.hoyanoya.se/hoya_compacta%20reg...s%20galleri.htm

ikah: Välkommen ner i träsket.wub.gif

Det var kul att se pentaphlebia "lite närmare" bladen var inte så lika merillii som jag trodde.
morellen
tur att någon svara phentalebia så jag slipper gå ända till fönstret och se vad den heter *s*
yenny
Jag har också köpt nya idag på trädgårdsmässan biggrin.gif

En glabra:

och några sticklingar:

(erythrostemma, greenii, caudata var sumatra, wallichii, bordenii och mindorensis)
Linda_A
CITAT (yenny @ 24-03-2006, 23:08)
Jag har också köpt nya idag på trädgårdsmässan biggrin.gif

En glabra:

och några sticklingar:

(erythrostemma, greenii, caudata var sumatra, wallichii, bordenii och mindorensis)

Inte alls avundsjuk. Inte alls avundsjuk *säger till mig själv tills jag tror på det.*

caudata var sumatra vill jag gärna se lite närmare på. laugh.gif
yenny
CITAT (Linda_A @ 24-03-2006, 23:09)
caudata var sumatra vill jag gärna se lite närmare på. laugh.gif

lite närmare.... inte så väldigt stor... men den blir väl hoppas jag biggrin.gif

morellen
den kommer säkert att växa till sig - och då står vi i kö som tiggande fågelungar tongue.gif
Linda_A
Yenny:Hehe jag vill mest se om det var någon skillnad på bladen mellan den som jag har (vanlig) och din. smile.gif

Morellen du ska inte avslöja oss så tidigt i det hela. laugh.gif laugh.gif
pejori
CITAT (morellen @ 25-03-2006, 08:25)
den kommer säkert att växa till sig - och då står vi i kö som tiggande fågelungar tongue.gif

kvitter...kvitter...pip...pip..... laugh.gif laugh.gif laugh.gif
yenny
Då får vi hoppas att den växer så det knakar då så jag kan mata fågelungarna biggrin.gif
ikah
Jag vill också gå på trädgårdsmässa! unsure.gif
morellen
CITAT (yenny @ 25-03-2006, 11:01)
Då får vi hoppas att den växer så det knakar då så jag kan mata fågelungarna biggrin.gif

drägglar fågelungar? eller är det bara vi som sitter fast i hoyaträsket unsure.gif
yenny
CITAT (morellen @ 25-03-2006, 20:03)
CITAT (yenny @ 25-03-2006, 11:01)

drägglar fågelungar? eller är det bara vi som sitter fast i hoyaträsket unsure.gif

det är nog vi som sitter fast biggrin.gif

Jag räknade mina idag...och insåg att på 8 månader har jag skaffat 26 stycken blink.gif biggrin.gif
mayababy
Ibland ska man ha tur... wub.gif wub.gif
Hittade den här underbara H Calycina "Stargazer" på reahyllan i en blomaffär idag för 100 kr, nedsatt från 249 kr bara för att den var "utblommad". Men den håller på att blomma om!!!! % fina blommor på gång! rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
morellen
tjusig!
pejori
gnolar på...
avundsjuk, jag är så avundsjuk blink.gif blink.gif blink.gif
varför hittar inte jag sådant på rea? wacko.gif laugh.gif laugh.gif
tur det kanske.... wub.gif
Lotta150
Det var ett riktigt fynd! biggrin.gif
Linda_A
Trevligt värre ju! Och bladen i sig själva är ju inte fel alls. Jag kan inte låta bli att känna på dem varje gång jag är i närheten av den. wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon