Citrusflickan
Jag läser växtfysiologi på universitesnivå och enligt principen att växter böjer sig åt ljusets riktning hävdar min professor att det är viktigt att snurra krukväxter då och då för att de inte ska bli väldigt böjda åt ett visst håll.

Tidigare har jag läst fler inlägg på odla om att det är stressande för växter att flyttas runt.

Hur ska man göra i denna fråga? Ni som talar för det andra alternativet, dvs. att vända på växterna får gärna hänvisa till vetenskapliga källor för hur det stressar växten.
GoSatta
vi har pratat om det förut, så gör en sökning så kan du nog hitta en del kul att läsa.

växterna mår ju knappst dåligt utav att inte vändas då och då men dom kan bli väldigt fula smile.gif
Rossi
Jag vänder mina och det går bra. Fast finns det knoppar så får man vänta att vända tills de är stora nog så att de inte faller av.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon