Sidor: 1, 2, 3
AnitaO
CITAT (netaave @ 25-03-2006, 14:06)
Om ni nu är så störda av hennes inlägg så låt bli och läs.
Visst får man ha åsikter men vissa sådana kanske man ska behålla för sig själv.
Att kritisera och trycka ner genom "åsikter" är en av dom värsta egenskaper jag kan tänka mg hos en människa. Världen skulle bli bra mycket trevligare utan slikt!!! mad.gif

Det där med att "trycka ner" kommer ju knappast bara från ett håll.
Farmor skriver "surpuppor" och LadyG pratar om "förtorkade själar som inte längre skrattar".

Men jag gissar att det är åsikter som du också anser att man ska behålla för sig själv.
Solis har frågat vad jag tycker, och jag har svarat på det.
Jag tänker banne mig inte ljuga för att go with the flow.

Det där argumentet "låt bli att läs" är ju bra, och kanske också rätt slitet.
Men det här ligger på en annan nivå.
Det handlar om att egoistiskt dominera ett helt forum.
Om det fanns en särkskild avdelning för 3-åringar så vore det ju ingen konst.
Jag läser aldrig t.ex. i Pallkrageklubben, eftersom jag inte håller på med pallkrageodling.

Däremot trivs jag i övriga avdelningar inkl. småprat.
Det roliga är ett givande och ett tagande.
Inte bara en enkelriktad gata för en övermogen 3-åring.
*solis.*
CITAT (AnitaGg @ 25-03-2006, 14:18)
Att kritisera och trycka ner genom "åsikter" är en av dom värsta egenskaper jag kan tänka mg hos en människa. Världen skulle bli bra mycket trevligare utan slikt!!! mad.gif

Farmor skriver "surpuppor" och LadyG pratar om "förtorkade själar som inte längre skrattar".

Men jag gissar att det är åsikter som du också anser att man ska behålla för sig själv.

Jag läser aldrig t.ex. i Pallkrageklubben, eftersom jag inte håller på med pallkrageodling.

Med dig Anita vill jag inte leka tongue.gif

men du är välkommen att skriva vad du vill wub.gif
netaave

Men just den här mobbingen mot Solis var det du som startade Anita och Berta var inte sen att ta efter!!!!
Chrihanna
Jisses säger jag bara...

Det är helt otroligt vad många sorter det finns av oss människor... Alla lika, alla olika... Sorgligt tycker jag med pajkastning... Varför inte försöka acceptera andra även fast vi inte alltid är lika eller även om vi inte sympatiserar med andras tankar? För mig är det hur som helst helt naturligt att människor ÄR olika, det är det som är charmen med hela livet för mig.

Jag läser mycket av inläggen här, håller mig dock ganska mycket i bakgrunden. Måste bara säga att jag glädjer mig enormt över Solis inlägg. De gör mig jätteglad och din livsgnista smittar av sig! wub.gif

Hälsa gärna hietanen och de andra små dockorna! kram till er!

wub.gif
AnitaO
CITAT (netaave @ 25-03-2006, 16:10)
Men just den här mobbingen mot Solis var det du som startade Anita och Berta var inte sen att ta efter!!!!

Nu tycker jag du ska tagga ner faktiskt!

Solis har varit här inne och ställt till bråk innan jag ens visste att det här forumet fanns.

Så skyll inte på mig.
Dom hon bråkat med växlar, men mitt i stormens öga finns alltid Solis.
Vilket nick hon nu använder för tillfället.
Hon älskar att bråka, och om ingen kommenterar hennes ämnen så "matar" hon dom själv med inlägg efter inlägg.
Och det blir bara tokigare och tokigare till dess att någon tröttnar och säger ifrån.
Sen är bråket igång.
Hon är bara en forumclown som egoistiskt kräver total uppmärksamhet.

Hon blir avstängd och så reggar hon ett nytt nick och fortsätter i gamla fotspår.
Fattar faktiskt inte att en normalbegåvad människa inte ser mönstret.

Vet du att det finns t.o.m personer som har intalat Solis att dom som inte tycker om hennes skriverier är avundsjuka.
Man vet ju inte om man ska skratta eller gråta blink.gif

Kan den som är avundsjuk vänligen räcka upp handen.
Berta

Mobbning??? Nu får du allt ta och ge dig - du vet uppenbarligen inte vad det ordet betyder.
Fialotta
Och här var det positiva tongångar ser jag...låt varje forumist vara som den är...vem är vi andra att döma någon...ta emot våren nu i stället med ett leende och tänk när vi får plantera alla blommor igen eller rensa ogräs...börja längta efter sånt rätt rejält nu wub.gif
*solis.*
CITAT (AnitaGg @ 25-03-2006, 16:20)

Nu tycker jag du ska tagga ner faktiskt!

Solis har varit här inne och ställt till bråk innan jag ens visste att det här forumet fanns.

Så skyll inte på mig.
Dom hon bråkat med växlar, men mitt i stormens öga finns alltid Solis.
Vilket nick hon nu använder för tillfället.
Hon älskar att bråka, och om ingen kommenterar hennes ämnen så "matar" hon dom själv med inlägg efter inlägg.
Och det blir bara tokigare och tokigare till dess att någon tröttnar och säger ifrån.
Sen är bråket igång.
Hon är bara en forumclown som egoistiskt kräver total uppmärksamhet.

Hon blir avstängd och så reggar hon ett nytt nick och fortsätter i gamla fotspår.
Fattar faktiskt inte att en normalbegåvad människa inte ser mönstret.

Vet du att det finns t.o.m personer som har intalat Solis att dom som inte tycker om hennes skriverier är avundsjuka.
Man vet ju inte om man ska skratta eller gråta blink.gif

Kan den som är avundsjuk vänligen räcka upp handen.

Anita:jag önskar från djupet av mitt hjärta (i alla åldrar) att du verkligen kunde se in i min värld,med mina ögon och kunde leva mitt liv så tror jag att du skulle TOTALT ändra din uppfattning om mig wub.gif wub.gif wub.gif
AnitaO
CITAT (solis. @ 25-03-2006, 16:43)
Anita:jag önskar från djupet av mitt hjärta (i alla åldrar) att du verkligen kunde se in i min värld,med mina ögon och kunde leva mitt liv så tror jag att du skulle TOTALT ändra din uppfattning om mig wub.gif  :wub:  :wub:

Tack, men jag trivs rätt bra i verkligheten så jag tror jag stannar kvar där blink.gif
Leia
Ok, jag hade tänkt att jag inte skulle lägga mig i denna Solis-diskution. Men jag måste säga att så länge Solis babblar och pratar i sina trådar stör det mig ringa.
Men när hon gick in i tex Reservs tråd som handlade om vänskap och "gormade" om att hon får för lite uppmärksamhet här, då tyckte jag att hon "förstörde" den tråden och det tycker jag är beklagligt sad.gif
Jag vet att alla får skriva vad de vill för att det är ett öppet forum, men Solis måste förstå att fokus inte kan ligga på henne i alla trådar...
*solis.*
CITAT (Leia @ 25-03-2006, 16:45)
Ok, jag hade tänkt att jag inte skulle lägga mig i denna Solis-diskution. Men jag måste säga att så länge Solis babblar och pratar i sina trådar stör det mig ringa.
Men när hon gick in i tex Reservs tråd som handlade om vänskap och "gormade" om att hon får för lite uppmärksamhet här, då tyckte jag att hon "förstörde" den tråden och det tycker jag är beklagligt sad.gif
Jag vet att alla får skriva vad de vill för att det är ett öppet forum, men Solis måste förstå att fokus inte kan ligga på henne i alla trådar...

VA;gormade jag ohmy.gif jag tyckte att min fråga passade in i den tråden eftersom jag är besviken på reserv som har sagt att han tycker om mig som jag är men ändå svarar han inte på mina PM och Det sättet tycker inte jag är vänligt.
Leia
CITAT (solis. @ 25-03-2006, 16:49)

VA;gormade jag ohmy.gif jag tyckte att min fråga passade in i den tråden eftersom jag är besviken på reserv som har sagt att han tycker om mig som jag är men ändå svarar han inte på mina PM och Det sättet tycker inte jag är vänligt.

Jag uppfattade det så iallafall.
CITAT
Ha en riktigt bra eftermiddag alla odlaister; nu skall dockorna och jag umgås!

Och ärligt talat så jag vill nog inte vara här längre:JAG får jo INGEN uppmärksamhet      Jag har det bättre tillsammans med dockorna och mina kära vovvar och framförallt med mina goa vuxna barn    

Från heltokiga helfinskan dockmamman skrytaren lögnaren sanningstalaren drömmaren den ledsna den glada den som vill att ALLA skall se och höra henne med andra ord:MÄNNISKAN Kyllikki!!!
GOODBYE!!!
*solis.*
CITAT (Leia @ 25-03-2006, 17:05)

Jag uppfattade det så iallafall.
CITAT
Ha en riktigt bra eftermiddag alla odlaister; nu skall dockorna och jag umgås!

Och ärligt talat så jag vill nog inte vara här längre:JAG får jo INGEN uppmärksamhet      Jag har det bättre tillsammans med dockorna och mina kära vovvar och framförallt med mina goa vuxna barn    

Från heltokiga helfinskan dockmamman skrytaren lögnaren sanningstalaren drömmaren den ledsna den glada den som vill att ALLA skall se och höra henne med andra ord:MÄNNISKAN Kyllikki!!!
GOODBYE!!!

Men då var jo jag riktigt ordentligt ledsen och inte kunde visa det annorlunda.
Leia
laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Solis! nu pratar vi med varandra i två trådar samtidigt, om samma sak!
(blir nog lite förvirrande för de andra som följer diskutionen tongue.gif )
*solis.*
CITAT (Leia @ 25-03-2006, 17:11)
Solis! nu pratar vi med varandra i två trådar samtidigt, om samma sak!
(blir nog lite förvirrande för de andra som följer diskutionen tongue.gif )

Okej wub.gif
*solis.*
CITAT (Chrihanna @ 25-03-2006, 16:19)
Jisses säger jag bara...

Det är helt otroligt vad många sorter det finns av oss människor... Alla lika, alla olika... Sorgligt tycker jag med pajkastning... Varför inte försöka acceptera andra även fast vi inte alltid är lika eller även om vi inte sympatiserar med andras tankar? För mig är det hur som helst helt naturligt att människor ÄR olika, det är det som är charmen med hela livet för mig.

Jag läser mycket av inläggen här, håller mig dock ganska mycket i bakgrunden. Måste bara säga att jag glädjer mig enormt över Solis inlägg. De gör mig jätteglad och din livsgnista smittar av sig! wub.gif

Hälsa gärna hietanen och de andra små dockorna! kram till er!

wub.gif

Hietanen och de andra dockorna blev JÄTTEGLADA för din hälsning;speciellt den senaste som heter Kyllikki;hon dansade en glädjedans med mig Kyllikki 61 år;efter det var jag så trött att jag var tvungen att vila en stund och mina kära vovvar låg alldeles intill mig och tur det eftersom jag var frysen trots dansen.

Vi är MYCKET glada för att du har förstått hur det är hos oss wub.gif wub.gif wub.gif KRAMAR I MASSOR från dockorna och Kyllikki i alla åldrar wub.gif wub.gif wub.gif
Inga från Närke
Berta - Frågar mig vad du egentligen vill med dina inlägg.....

Inga - Måste man vilja något speciellt, kan vara skönt att skriva av sig ibland det är det vi ha småprat till.

Berta - Ett inlägg ska väl alltid ha en mening/betydelse för såväl ämnesförfattare såsom övriga medlemmar.

Inga - Småprat har inte dessa krav. Varför måste det ha mening/betydelse? Verkar ju vara viktigt ändå eftersom många skriver i Solis trådar.

AnitaGq - Och såna som du gör att jag blir beklämd.

Inga – Varför läser du inläggen när du ser att det är Solis som startat dem om du blir sååååå beklämd?

AnitaGq - Eller så är du bara en forumclown som vill ha bråk.

Inga – Vem är det som sätter igång bråk, ni som ifrågasätter Solis inlägg tycker jag.

LadyG - Det gör du rätt i Solis. På ett forum kan man faktiskt välja vilja ämnen man går in och läser i.
LadyG - Jag tycker Solis är en underbar människa, så det gör mig ledsen när folk ger sig på henne bara.
Farmor - Jag vill bara säga att jag gillar solstrålar och ogillar surpuppor . Dina inlägg gör också mig glad
Neteva - Om ni nu är så störda av hennes inlägg så låt bli och läs.
Chrihanna - Måste bara säga att jag glädjer mig enormt över Solis inlägg. De gör mig jätteglad och din livsgnista smittar av sig!

Inga – Håller med LadyG, Farmor, Neteva och Chrihanna helt och fullt.

AnitaGq - Det där argumentet "låt bli att läs" är ju bra, och kanske också rätt slitet.

Inga – Men ett väldigt bra argument.

AnitaGq - Solis har varit här inne och ställt till bråk innan jag ens visste att det här forumet fanns.

Inga – De flesta bråken har blivit när andra har synpunkter på hur Solis skriver och är som person. Hon är en konstnär som tänker annorlunda och tycker man inte om detta LÅT BLI OCH LÄSA HENNES STARTADE TRÅDAR om ni nu stör er så. Även de inlägg hon gör i andras trådar, hoppa över och ignorera dem då, eftersom det verkar sååååå svårt att gilla hennes olika sätt att skriva och vara.
Sluta att bråka med henne så blir nog trådarna lite lugnare från både nej och jasägare till det som hon sprider, glädje och sorg.

Heja Solis och krama alla dockorna och dina hundar. Näkemiin
Berta
CITAT (Inga från Närke @ 25-03-2006, 18:54)
Berta - Frågar mig vad du egentligen vill med dina inlägg.....

Inga - Måste man vilja något speciellt, kan vara skönt att skriva av sig ibland det är det vi ha småprat till.

Berta  - Ett inlägg ska väl alltid ha en mening/betydelse för såväl ämnesförfattare såsom övriga medlemmar.

Inga - Småprat har inte dessa krav. Varför måste det ha mening/betydelse? Verkar ju vara viktigt ändå eftersom många skriver i Solis trådar.

Inga – Varför läser du inläggen när du ser att det är Solis som startat dem om du blir sååååå beklämd?

AnitaGq - Eller så är du bara en forumclown som vill ha bråk.

Inga – Vem är det som sätter igång bråk, ni som ifrågasätter Solis inlägg tycker jag.

LadyG - Det gör du rätt i Solis. På ett forum kan man faktiskt välja vilja ämnen man går in och läser i.
LadyG - Jag tycker Solis är en underbar människa, så det gör mig ledsen när folk ger sig på henne bara.
Farmor - Jag vill bara säga att jag gillar solstrålar  och ogillar surpuppor  . Dina inlägg gör också mig glad
Neteva - Om ni nu är så störda av hennes inlägg så låt bli och läs.
Chrihanna - Måste bara säga att jag glädjer mig enormt över Solis inlägg. De gör mig jätteglad och din livsgnista smittar av sig!  

Inga – Håller med LadyG, Farmor, Neteva och Chrihanna helt och fullt.

AnitaGq - Det där argumentet "låt bli att läs" är ju bra, och kanske också rätt slitet.

Inga – Men ett väldigt bra argument.

AnitaGq - Solis har varit här inne och ställt till bråk innan jag ens visste att det här forumet fanns.

Inga – De flesta bråken har blivit när andra har synpunkter på hur Solis skriver och är som person. Hon är en konstnär som tänker annorlunda och tycker man inte om detta LÅT BLI OCH LÄSA HENNES STARTADE TRÅDAR om ni nu stör er så. Även de inlägg hon gör i andras trådar, hoppa över och ignorera dem då, eftersom det verkar sååååå svårt att gilla hennes olika sätt att skriva och vara.
Sluta att bråka med henne så blir nog trådarna lite lugnare från både nej och jasägare till det som hon sprider, glädje och sorg.

Heja Solis och krama alla dockorna och dina hundar. Näkemiin

*sucka*
Ja jag säger då det, så nu "bråkar" alla som råkar ha en avvikande åsikt gällande ämnet..... Vilket trevligt diskussionsforum det blir då blink.gif
*solis.*
Varför vara på Krigsstigen med varandra;det är bra mycket roligare att tillåta det inre barnet att leka även fastän man är vuxen!
wub.gif wub.gif wub.gif
*solis.*
och här är Kyllikki ännu yngre!
ylv
Varför kan inte Solis hålla sig till sin blogg?

Där kan hon ju skriva vad hon vill utan att någon behöver ha synpunkter. Och vi andra slipper hennes skriverier.
AnitaO

Inga, jag har precis som alla andra medlemmar - dig inräknat - rätt att ha en åsikt.
Jag är fullt medveten om jag att kan låta bli att läsa trådarna, vilket jag ofta väljer. Dock inte alltid.
Men det valet måste vara mitt, liksom valet att ha en åsikt.

Vill man inte ha andra människors synpunkter så håller man inte till på ett diskussionforum.
Det man inte vill ventilera skriver man i en dagbok eller liknande.

Valet är Solis, inte mitt.
Skriver man på ett öppet forum så godkänner man också att andra eventuellt kan ha synpunkter.
Man kan inte använda öppna forum som sitt eget kladdblock och kräva att eventuella kommentarer är av positiv karaktär.
*Felix matte*
Men herregud människor! Kan ni inte bara låta bli att läsa Solis inlägg om de stör er.
Jag läser inte allt vad hon skriver, inte heller allt vad andra skriver.
Vad i fridens namn är det som gör att ni måste hoppa på en människa på det vis som görs med Solis?

I Småprat är det tillåtet att skriva om sådant som inte hör trädgården till
Däremot är man inte tvungen att läsa allt.

Jag tror inte att någon här tycker att det är trivsamt längre... och det vågar jag påstå... beror inte på Solis
utan på dem som inte kan låta bli att om och om igen
klaga på hennes inlägg.

Trådarna blir mastodontlånga... inte pga att hon själv postar särskilt många.

Och... jo jag vet att ordet är fritt och jag kan låta bli att läsa och reagera
men jag vill ändå säga att jag tycker detta är sååå tråkigt och alla vet att det leder ingenstans ...
mer än samma ältande om och om och om igen. sad.gif
*solis.*
CITAT (AnitaGg @ 25-03-2006, 19:46)

Inga, jag har precis som alla andra medlemmar - dig inräknat - rätt att ha en åsikt.
Jag är fullt medveten om jag att kan låta bli att läsa trådarna, vilket jag ofta väljer. Dock inte alltid.
Men det valet måste vara mitt, liksom valet att ha en åsikt.

Vill man inte ha andra människors synpunkter så håller man inte till på ett diskussionforum.
Det man inte vill ventilera skriver man i en dagbok eller liknande.

Valet är Solis, inte mitt.
Skriver man på ett öppet forum så godkänner man också att andra eventuellt kan ha synpunkter.
Man kan inte använda öppna forum som sitt eget kladdblock och kräva att eventuella kommentarer är av positiv karaktär.

Varför skulle jag vilja ha endast positiv feedback ohmy.gif det skulle vara helt omöjligt eftersom vi människor är som vi är och jag själv är på det här viset wub.gif

men jag undar varför du Anita blir störd av mitt sätt?!eller ni andra?!

För min del får du och andra skriva vad ni vill wub.gif !!!
zaaritha
Jisses--vilket sabla bråkande! sad.gif
Som jag sagt förut: Låt alla säja det de vill ha sagt! rolleyes.gif
*solis.*
En sak som jag undrar över är detta:varför är det så svårt för somliga härinne att tillåta mig att vara den jag är ohmy.gif
VARFÖR blir ni så oerhört störda ohmy.gif ???
*solis.*
CITAT (ylv @ 25-03-2006, 19:45)
Varför kan inte Solis hålla sig till sin blogg?

Där kan hon ju skriva vad hon vill utan att någon behöver ha synpunkter. Och vi andra slipper hennes skriverier.

Vet DU vad alla andra tänker ohmy.gif

jag skriver även på mitt blog wub.gif
Kathy

Ja, jag håller med om att det här ligger på en annan nivå.
Du skriver att du aldrig läser i "pallkrageklubben" eftersom du inte håller på med pallkrageodling.

Uppenbarligen så ogillar du det Solis skriver - men ändå läser du det och även väljer att kommentera?

Jag anser inte att det handlar om att "egoistiskt dominera ett helt forum", däremot så blir det på det viset eftersom Silos får så många svar på sina, inte lika många, inlägg.
igl
CITAT (solis. @ 25-03-2006, 20:16)
En sak som jag undrar över är detta:varför är det så svårt för somliga härinne att tillåta mig att vara den jag är ohmy.gif
VARFÖR blir ni så oerhört störda ohmy.gif ???

jag har varit medlem sedan 2003 och är ofta inne och läser men skriver väldigt sällan svar, mest på krukväxt o trädgårdssidan.

har läst många inlägg av dig under dessa år under dina olika namn.

jag tycker att du ska fortsätta vara den du är, tycker att du bjuder på dig själv och är en härlig människa. Att människor blir störda av dig beror nog på att de inte kan förstå/acceptera dig.
Fortsätt att vara dig själv o lycka till med dig själv o dina hundar. Jag tycker inte du är egoistisk och behäskar ett helt forum, det är ju upp till var o en att avgöra vad man vill läsa eller inte.
mvh
inger
ingrid fuxwall
CITAT (zaaritha @ 25-03-2006, 20:07)
Jisses--vilket sabla bråkande! sad.gif
Som jag sagt förut: Låt alla säja det de vill ha sagt! rolleyes.gif

Om jag uppfattar saken rätt så måste man hålla med Solis eller hålla tyst.

Själv skrev jag ett inlägg i ett av hennes ämnen och genast fick jag en massa ovett via PM om att jag varit/är så fruktansvärt hemsk som haft avvikande åsikt.

Som sagt snart är det vår och och då kan man skippa denna del av odla som på något sätt är styrd som så att "rör inte vår Solis". Bör väll påpeka att jag inte har något emot denna person, snarare dem som gör situationen ganska sjuk genom att försvara henne - som om hon inte kunde göra det själv!!!! försvara sig alltså
Berith
CITAT (Felix matte @ 25-03-2006, 19:59)
Jag läser inte allt vad hon skriver, inte heller allt vad andra skriver.

--------

Trådarna blir mastodontlånga... inte pga att hon själv postar särskilt många.

Och jag förstår inte skillnaden på solis svammeltrådar och den officiella svammeltråden. Är skillnaden att den ena är "rumsren" och den andra inte? unsure.gif

"Lånade" ditt inlägg Agneta och plockade ur ett par meningar som jag tyckte passade så bra.
AnitaO
CITAT (Scrollan @ 25-03-2006, 20:29)
Ja, jag håller med om att det här ligger på en annan nivå.
Du skriver att du aldrig läser i "pallkrageklubben" eftersom du inte håller på med pallkrageodling.

Uppenbarligen så ogillar du det Solis skriver - men ändå läser du det och även väljer att kommentera?

Nu pratade jag ju om en hel AVDELNING och inte enstaka inlägg i en avdelning.
Viss skillnad, eller hur?

Men det är precis som Ingrid Fuxvall skriver ....
"Håll med eller håll tyst" mad.gif
*solis.*
En helt och hållet ny dag igen wub.gif men idag måste jag umgås med dockorna och vovvarna wub.gif Lilla Kyllikki sa igår kväll att hon lääängtar efter nästa docka som ännu så länge bara mumlar i tyghögen biggrin.gif

Men jag tittar till härinne då och då wub.gif
Kramar till er allihoppa och önskan om en härlig dag på alla sätt och vis
wub.gif wub.gif wub.gif
Och förresten era inre barn har sagt till mig att de också vill komma ut och leka biggrin.gif
*solis.*
Jädrans dockor:de ville inte alls vakna ännu utan drog bara täcket över sig och sa med sömniga röster:älä nyt Äiti häiritse;me halutaan nukkua vielä;mene sinä vaan tietokoneen maailmaan=Mamma stör inte oss;vi vill fortfarande sova;gå du till datorns värld! Vad snopen jag var ohmy.gif jag som hade kokat varm choklad och gjort i ordning goda finska mackor som jag vet att dockorna tycker om! jag hörde hur Laina viskade till de andra:että tuo Kyllikki ei muista ettei me juoda mitään suklaajuomaa=att inte Kyllikki kommer ihåg att vi inte dricker nån chokladdryck!
Men lilla Kyllikki vaknade och hoppade direkt upp och hojtade med en lycklig stämma:JAG VILL HA VARM CHOKLAD biggrin.gif Nu sitter hon brevid mig med ett lyckligt leende på sin söta ansikte och njutningsfullt sörpla i sig den varma chokladen wub.gif
storm
Solis vilken mysig dock familj du har biggrin.gif du berättar så varmt om den, jag får minnen i från min egen barndom vi var 5 barn och du ska veta att det hände saker hela tiden laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Reserv

Efter över ett dygn på akuten så har jag egentligen ingen större lust att ta mig an varken den här tråden eller att svara på dina pm. Solis, varför i himmelens namn kan du inte bara va´som du är i alla dina pm? Skriv samma som du gör där, eller skulle det ge alldeles för lite uppmärksamhet? Du skriver i pm att du är besviken på mig för att jag inte ringt dig nån gång, jag har aldrig bett om att ha en såpass intim kontakt vare sig med dig eller nån annan på forumet. Det du skriver i alla pm är raka motsatsen till det du skriver här inne, därför kan jag bara dra slutsatsen av att du är en genomfalsk människa antingen här eller i dina pm du skriver, eftersom jag inte vet var din falska sida är så väljer jag att inte svara på dina pm. Och skulle du helt plötsligt efter ett års pm:ande börja skriva pm som dina inlägg ser ut här...... tja, då vat jag i alla fall vart det falska sitter. Jag har försökt stötta Solis länge nu men nu är det slut med det, hon driver medvetet med er alla, det skriver hon själv i sina pm till mig, och om inte ni skrattar bakom hennes rygg, ja då ska ni veta att hon skrattar bakom era.Solis är inget annat än en tragisk spillra som vill ha uppmärksamhet. Orken finns inte att fortsätta käfta och älta om detta så ingen behöver citera mig eller ifrågasätta det jag skriver, kan bara säga att jag inte är ensam om att ha fått uppleva Solis båda sidor huh.gif
*solis.*
CITAT (storm @ 26-03-2006, 09:00)
Solis vilken mysig dock familj du har biggrin.gif du berättar så varmt om den, jag får minnen i från min egen barndom vi var 5 barn och du ska veta att det hände saker hela tiden laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Min dockfamilj är verkligen mysig;likaså mina människobarn och vovvarna wub.gif

Men dockorna talar inte till vem som helst,eftersom de fattar mer än väl att alla människor inte kan höra dem;men de hör människornas prat om dittan och dattan och säger:voi voi voi;kyllä on maailmassa monenlaista ihmistä;mutta meidän Äiti-kulta ei kuuntele ihmisten puheita;Äiti nostaa vain jalkaa ja pieraisee tongue.gif Sen Äiti oppi omalta Iso-Äidiltään joka oli ollut hieroja jag sai jatkuvasti kuunnella ihmisten juoruja ja valheita;muttei koskaan vienyt paskapuheita talosta taloon;vaan Iso-Äiti pieraisi ulos paskapuheet ja samaa tekee meidän rakas KyllikkiÄiti ja siitä me ollaan kiitollisia!

Uj uj uj vad dockorna är kloka säger jag bara biggrin.gif
*solis.*
CITAT (Reserv @ 26-03-2006, 11:18)

Efter över ett dygn på akuten så har jag egentligen ingen större lust att ta mig an varken den här tråden eller att svara på dina pm. Solis, varför i himmelens namn kan du inte bara va´som du är i alla dina pm? Skriv samma som du gör där, eller skulle det ge alldeles för lite uppmärksamhet? Du skriver i pm att du är besviken på mig för att jag inte ringt dig nån gång, jag har aldrig bett om att ha en såpass intim kontakt vare sig med dig eller nån annan på forumet. Det du skriver i alla pm är raka motsatsen till det du skriver här inne, därför kan jag bara dra slutsatsen av att du är en genomfalsk människa antingen här eller i dina pm du skriver, eftersom jag inte vet var din falska sida är så väljer jag att inte svara på dina pm. Och skulle du helt plötsligt efter ett års pm:ande börja skriva pm som dina inlägg ser ut här...... tja, då vat jag i alla fall vart det falska sitter. Jag har försökt stötta Solis länge nu men nu är det slut med det, hon driver medvetet med er alla, det skriver hon själv i sina pm till mig, och om inte ni skrattar bakom hennes rygg, ja då ska ni veta att hon skrattar bakom era.Solis är inget annat än en tragisk spillra som vill ha uppmärksamhet. Orken finns inte att fortsätta käfta och älta om detta så ingen behöver citera mig eller ifrågasätta det jag skriver, kan bara säga att jag inte är ensam om att ha fått uppleva Solis båda sidor huh.gif

Egentligen har jag lovat att inte svara på sådana här inlägg men nu måste jag det i alla fall sad.gif

Reserv;hur skulle mina dockor kunna tala med dig ohmy.gif du skulle inte ens höra dockorna!!!

Att jag skulle vara genomfalskt
Att jag skulle vara en tragisk spillra som vill ha uppmärksamhet
Att jag skulle skratta bakom ryggen på folk

Hur skulle du kunna stötta mig;du känner inte ens mig;jag erbjöd dig förra året just därför att du kunde ringa mig FÖR att lära känna mig; men det ville du inte utan du vill fortsätta att ha din skeva uppfattning om mig som människa sad.gif

Det sättet som du stöttar människor vill jag inte ha:ALDRIG NÅGONSIN!!!!
Jag tror på medmänniskornas inneboende kraft och det betyder för mig bland annat att vi människor behöver svårigheter i livet för att kunna växa!!!

Det ENDA som jag skulle kunna skratta åt är:ATT många här på forumet har sådan behov av att hoppa på andra som är annorlunda och att de för det mesta behöver andras stöd:till ex. genom att säga att jag minnsan inte är ensam om att har upplevt solis bägge sidor!!!

Vad som är sannt för mig behöver inte vara sant för andra;men att ljuga hör till mitt förflutna långt tillbaka i tiden då jag inte kände mig själv tyvärr!!

Och du skall veta att jag har MASSOR av olika sidor och det har jag sagt förrut som du kanske har sett i mina skriverier!!!

IDAG är jag en lycklig glad och nöjd människa som står mycket STADIGT med mina 61 åriga fötter på Moder Jorden wub.gif smile.gif wub.gif
Reserv
CITAT (solis. @ 26-03-2006, 12:54)
Vad som är sannt för mig behöver inte vara sant för andra;men att ljuga hör till mitt förflutna långt tillbaka i tiden då jag inte kände mig själv tyvärr!!

Det enda då jag vill veta Solis, när talar du sanning? Här i forumet, eller när du skickar långa utförliga pm om hur du provocerar folk bara för att röra om och irritera? Man utnyttjar inte dumhuven som mig för att få tröst, det tar av min energi och för vad? Att du skulle få ditt lystmäte stillat och för att få jävlas med mig lite privat? Om du skickar långa pm till mig där du talar om att jag haft rätt i allt jag skrivit om dig i trådarna, att du själv säger att du bara är en clown som vill ha uppmärksamhet, och att du älskar att provocera andra. Skulle jag inte tro på dig då? Att sitta och driva med andra på ett forum på det sättet som du nu gör tycker jag är rent förj****gt mad.gif Jag har inget som helst intresse av att hoppa på dig Solis, inte heller dom andra som reagerar på dina motsägelser i forumet gentemot pm du skickar. Och om du är en sund 61 årig kvinna som står stadigt på jorden så undrar jag hur du kan driva olika forum till vansinnets gränser så till den milda grad att dom stängs? blink.gif Så Solis, NÄR talar du sanning, i forumet eller i alla pm du skickar runt om hur du njuter av att driva med andra?
pejori
Efter över ett dygn på akuten så har jag egentligen ingen större lust att ta mig an varken den här tråden eller att svara på dina pm.

har du skadat dej? vännen sad.gif
*solis.*
Reserv:du har min tillåtelse att lägga ut ALLA mina PM till dig!!!
Reserv
CITAT (solis. @ 26-03-2006, 13:11)

Det va´inte min fråga.
*solis.*
CITAT (Reserv @ 26-03-2006, 13:12)
CITAT (solis. @ 26-03-2006, 13:11)

Det va´inte min fråga.

När talar jag sanning:ALLTID, men mina ord har du på något konstigt sätt förvrängt så därför vore det bra att se vad jag har skrivit till dig men jag tror inte att du vågar göra detta reserv!!!
pejori
men sluta nu!!!!!! mad.gif
ge solis sista ordet, så det blir slut på tjafset någon gång. sad.gif sad.gif
låt henne provosera bäst hon vill, om det nu är det hon gör.... huh.gif huh.gif
varför anstränga sig att försöka förstå...det är bara slöseri med kraft och energi, som man kan lägga på annat roligt smile.gif smile.gif
*solis.*
Och om du är en sund 61 årig kvinna som står stadigt på jorden så undrar jag hur du kan driva olika forum till vansinnets gränser så till den milda grad att dom stängs? Så Solis, NÄR talar du sanning, i forumet eller i alla pm du skickar runt om hur du njuter av att driva med andra?

DETTA om något är person angrepp; men jag undrar varifrån du fått detta?????????!!!!!!
Reserv
CITAT (pejori @ 26-03-2006, 13:15)
men sluta nu!!!!!! mad.gif
ge solis sista ordet, så det blir slut på tjafset någon gång. sad.gif sad.gif
låt henne provosera bäst hon vill, om det nu är det hon gör.... huh.gif huh.gif
varför anstränga sig att försöka förstå...det är bara slöseri med kraft och energi, som man kan lägga på annat roligt smile.gif smile.gif

Det är så jag känner också, så mycket kraft och energi som jag slösat på att stötta en människa som uppenbarligen drivit med mig och inte bara mig, det är andra odlamedlemmar som hon drivit med också. Sånt gör mig förbannad, och det anser jag att jag har rätt att känna, sitt för f*n och driv med folk om du njuter så mycket av det Solis. Jag har sagt mitt här. Tack!
renate

Egentligen har jag lovat att inte svara på sådana här inlägg men nu måste jag det i alla fall sad.gif

Reserv;hur skulle mina dockor kunna tala med dig ohmy.gif du skulle inte ens höra dockorna!!!

Att jag skulle vara genomfalskt
Att jag skulle vara en tragisk spillra som vill ha uppmärksamhet
Att jag skulle skratta bakom ryggen på folk

Hur skulle du kunna stötta mig;du känner inte ens mig;jag erbjöd dig förra året just därför att du kunde ringa mig FÖR att lära känna mig; men det ville du inte utan du vill fortsätta att ha din skeva uppfattning om mig som människa sad.gif

Det sättet som du stöttar människor vill jag inte ha:ALDRIG NÅGONSIN!!!!
Jag tror på medmänniskornas inneboende kraft och det betyder för mig bland annat att vi människor behöver svårigheter i livet för att kunna växa!!!

Det ENDA som jag skulle kunna skratta åt är:ATT många här på forumet har sådan behov av att hoppa på andra som är annorlunda och att de för det mesta behöver andras stöd:till ex. genom att säga att jag minnsan inte är ensam om att har upplevt solis bägge sidor!!!

Och du skall veta att jag har MASSOR av olika sidor och det har jag sagt förrut som du kanske har sett i mina skriverier!!!

IDAG är jag en lycklig glad och nöjd människa som står mycket STADIGT med mina 61 åriga fötter på Moder Jorden wub.gif smile.gif wub.gif

Det viktigaste är väl att vara tillfreds med sig och sitt liv.Jag är det och du verka vara det med solis.Så bra för dig;........att vara tillfreds är viktigt för både kropp och själ här i livet.Du mår säkert bra av att skriver om din glädje,fortsätt med det.Den som vill läser blir kanske glad med,den som inte tycker om ditt skrivande kan låter bli att läser dina tråder.Jag läser inte alla heller,det där pratet om dockorna går lite över styr, ursäkta men tar du verkligen med dina dockor till stan??? det skulle aldrig falla mig in, men vi är olika.Att du helt plötsligt har blivit 3 år igen kallar jag för att går i barndomen igen. tongue.gif
Däremot tycker jag om ditt prat om dina vovar,de är verkligen fina och har det säkert bra hos dig.
Jag brukar håller mig utanför sådana diskussioner men ibland har jag svårt att låter bli.
Jag är varken för eller emot solis,att tar parti tänka jag inte göra.jag kan inte alltid låter bli att dra på munnen när jag läser solis inlägg. tongue.gif
Men så länge det inte handlar om personangrepp får vår och en skriver vad han/hon vill.
Solis är en stilig 61 årig kvinna,ingen treårig i mina ögon. rolleyes.gif tongue.gif
pejori
CITAT (Reserv @ 26-03-2006, 13:21)
CITAT (pejori @ 26-03-2006, 13:15)
men sluta nu!!!!!!  :angry:
ge solis sista ordet, så det blir slut på tjafset någon gång. sad.gif  :(
låt henne provosera bäst hon vill, om det nu är det hon gör.... huh.gif  :huh:
varför anstränga sig att försöka förstå...det är bara slöseri med kraft och energi, som man kan lägga på annat roligt smile.gif  :)

Det är så jag känner också, så mycket kraft och energi som jag slösat på att stötta en människa som uppenbarligen drivit med mig och inte bara mig, det är andra odlamedlemmar som hon drivit med också. Sånt gör mig förbannad, och det anser jag att jag har rätt att känna, sitt för f*n och driv med folk om du njuter så mycket av det Solis. Jag har sagt mitt här. Tack!

det är det jag menar... smile.gif
är det så, att någon skriver en massa, för att få uppmärksamhet, så är den bästa boten att inte skriva tillbaka. smile.gif smile.gif
nu säger jag inte att det är det solis gör, men är det så, att hon bara driver med oss, så är det bäst att låta det vara. smile.gif smile.gif
då är det inte lika kul längre. smile.gif smile.gif
AnitaO

Mer än en sida har alla människor.
Men det innebär inte att man byter åsikter beroende på var man skriver.
Det är ju inte det som är att "ha många sidor".

Du vet ju precis som jag att det inte bara är Reserv som har fått PM där det framgår att du driver med folk, och att du älskar att provocera.

Att be honom lägga ut dina PM och sen påstå att han inte "törs" blink.gif
Provokativt och listigt Solis, men den lätta tror jag inte han går på.
Underskatta inte hans intelligens.

Du är manipulativ och säger uppenbarligen precis vad som helst för att få uppmärksamhet.
Men ärlighet varar längst, även om sanningen kan vara ack så smärtsam.
ansan
Här sitter vuxna männsikor, kompetenta inom olika områden, inte minst om växter, och för en diskussion på jättekonstig nivå. Ursäkta mig men jag hajjar verkligen inte grejen. Jag är i och för sig ny här men...

Antingen så lever jag i en värld där sånt här inte förekommit sedan högstadiet eller så är jag trög och fattar inget av det som sker runt om mig.

Vad är det ni bråkar om? Är det något att bråka om eller vill ni bara bråka?
Om det är det sistnämnda kasnke det är dags att starta upp ett forum för sånt då. www.aggro.nu eller nåt.

Vad säger ni?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon