Anki V
Det är hög tid att börja vårtäcka min lilla rabatt vid altanen (söderläge), snön är nästan borta där.

Just nu så har jag stuckit ner lite av julens "överblivna" tallris runt rosorna men det är ju mer som behöver täckning misstänker jag.

Det är ju perenner där som jag inte vill ska vakna för tidigt. Löjtnantshjärtat t.ex är väl känsligt för frysning när knopparna bildats. jag har också lite Stockrosor som jag är rädd om, där är väl risken att dom "torkar bort" innan tjälen går ur? Mitt tallris räcker inte till hela rabatten

Granris är väl bäst men att gå ut och " knycka" granris i stan är inte så lätt och det blir ju också problem att forsla bort skäpet sedan.

Kan man täcka hela rabatten luftigt med säckväv i stället eller blir det för tätt och varmt under?

Det lär ju komma flera omgångar till med snö också!

/Anki
kerstin z5-6
Säckväv över rosor och stockrosor luftigt -de övriga blir bara kvävda o mögliga ...
Stoppa gärna ner lite pinnar så säckväven har luft under sig
Skotta över snö är bra men löjnanterna, o de andra perennerna , de vet själva när det är dags smile.gif
Anki V
CITAT (kerstin z5-6 @ 25-03-2006, 11:01)
-de övriga blir bara kvävda o mögliga ...

Det blir nog granris ändå även om det är "svårt" att få tag i här i sta´n. unsure.gif
Granris är ju lite snyggt också i en "ostädad" rabatt. smile.gif

Hjärtevännen får utrusta sig med en yxa vid nästa skidtur laugh.gif laugh.gif

/Anki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon