Full version: clips eller silikon?
Merlin
Det säljs växthus med clips eller silikon. Vad ska man välja?
Merlin
Jag hoppas frågan var inte sååååå korkat... unsure.gif hoppas att nån kan svara......
Margith
Jag tycker inte alls att frågan var korkad, fast å andra sidan ääääälskar jag korkade frågor, för de är så intelligenta att dumma jag inte kommit på att fråga dem smile.gif
Jag försöker att svara:
clips om du har plastglas i växthuset, silikon om du har "riktigt" glas.
Nu hoppas jag att de som begriper det här, ger dig ordentligt svar på din fråga biggrin.gif wub.gif laugh.gif laugh.gif
Lady Hamilton
Det finns för och nackdelar med båda alternativen.
Här är några
Clips:
*gör växthuset "fulare" i utseende
*underlättar vid ev glasbyte
*det blir gärna otätt
*glaset sitter inte fast lika bra
*billigaste lösningen
*lossnar i bland

Silikon
*Glaset sitter fast bättre
*Det blir "tätt"
*Kan vara svårt att påföra
*Besvärligt om du måste byta någon ruta
*
Sollan
Sedan tror jag att silikon kan bli svårt att hålla rent åxå....
Merlin
Tack kära ni wub.gif Jag köper nog med clips p g a att det blir lättare att byta rutor i framtiden! Imorgon ska jag beställa mitt växthus!
Lady Hamilton
Du får ursäkta oss andra wub.gif Men ibland läser man och "tror" att någon annan skall svara. Någon som verkligen "brinner" för ämnet. Så det är inte pga av ointresse eller att vi tycker att frågan är korkad som det ibland kan dröja lite innan det kommer något svar.
jåj
Svår fråga jobbigt Silikon jobbigt att byta glas och att montera men glaset sitter kvar i stormar.

Jag tycker Wilabs gumilister är bättre om det allternativet finns.

Jag svarade inte beroende på ingen bestämd åsikt ....

JÅJ
Katti med torpet
Vi har clips i vårt hus, en högst kännbar nackdel är att det gör så in i h**e ont in fingertopparna några dagar efteråt. Se till att du har någon eller några medhjälpare som inte är rädda om naglarna så att ni kan turas om. ohmy.gif laugh.gif
lisselbo
CITAT (jåj @ 04-04-2006, 22:29)
Jag tycker Wilabs gumilister är bättre om det allternativet finns.

Jag köpte Willabs gummilister, var ett rent h.....e att få dit dom.
Nu i vinter så har flera stycken lossnat.

Är det någon som har något bra alternativ till att montera isolerplasten med istället för gummilisterna.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon