Full version: Hemma igen
Ingrid på Västkusten
Hallom hallon,

Smet iväg på en liten kortisresa - egentligen alldeles för upptagen med ombyggnad och trädgård men nån gång måste man ju iväg nånstans :-D
det vart till Bernhard som vi pratat om å Forumet (citrus), det vart till Krydd& Medicinalväxtstället nr 1 :-) i Tyskland, kom iväg till Gommer(passiflora&hibiscus) samt lyckades med en massa kaktusar & suckulenter med(stort intresse).
Hela bilen full :-)
Hr nu på avstånd studerat hur man odlar äppelträd kommersiellt i Tyskland ( spindelträd), shoppat och fotat härdiga citrusar samt en del ohärdiga citrusar :-d shoppat allsköns roliga kryddor - bl a blåa hallon (fniss), nya spännande allium bl a en frösteril gräslök som i alla engelska trädgårdar odlas för blommorna, shoppat perenn allium för blad, rosablommande asiatisk gräslök :-9 shoppat kardemumma, backup arabisk jasmin, storfruktig citron, apelsintimjan, etc etc etc

Rekommenderar varmt en shopping-besökstripp till Tyskland 15April till 1 Maj - att möta våren är ljuvligt!

Och sparrisen - ohmigish- skall ladda in lite i fotoalbumet för större sparris än de jättarna jag åt har nog aldirg funnits innan! Wow!

Hälsar ingrid
Hannele
Kanske dom inte har blå hallon på coop, men en hel del går att hitta på Hisingen med... tongue.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
Har du köpt upp halva Rühlemann?

Elisabeth
Ingrid på Västkusten
Japp - och jag har en katalog med till Dig :-))

Hälsar ingrid
renate
Tysk Sparris..mmm rolleyes.gif den saknar jag verkligen!!!Vi åt alltid sparris med kallrökt skinka till Kr.Himmelfärdsdagen,det är tradition i norra Tyskland. tongue.gif tongue.gif
Hälsningar Renate
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon