Full version: Sommartid!
Caprice
Ni glömmer väl inte att ställa fram klockan...?

(Ni vet, sommartid = fram med trädgårdsmöblerna, vintertid = tillbaka med dem..) biggrin.gif
mamamaggan
Nejdå fast vi går efter utegrillen. Sommartid - ta fram grillen, vintertid - ställ undan grillen. rolleyes.gif
Anki på Öland
Brrr, inte så att man känner för att ta fram varken utemöbler eller grill tongue.gif bara dom vanliga vinterkläderna.......
Anki
Pirum
Hösten : dags att ställa tillBAKs tiden. Det är det enda jag kommer ihåg, då inser jag att det är dags att ställa fram tiden nu smile.gif
mayababy
Jag är mest glad över att jag inatt får jobba en timme mindre än vanligt!! Känns riktigt lyxigt! Hoppas bara att de som ska lösa av mej i morron bitti har ställt fram sina klockor oxå??!! unsure.gif
Biggan_
Och här på forumet har vi en timme tillgodo. Det tackar vi för ohmy.gif biggrin.gif biggrin.gif
brittmarie
ställde om väckarklockan redan i går morse. Var rädd att annars försova mig idag. Tror inte nattpersonalen hade uppskattat att få stanna kvar en timme extra även om deras nattpass var kortare.
Möttes av en våra boende som annars gärna ligger kvar i sängen på morgnarna. Hon kunde inte sova eftersom hon var orolig att hon då skulle missa sommartiden. wub.gif wub.gif
Leia
Äh, skrev fel,orkar inte förklara...
renate
CITAT (Birgitta P @ 26-03-2006, 17:18)
Och här på forumet har vi en timme tillgodo. Det tackar vi för  :o  :D  :D

Nähe,vi tappar(har tappat en timme)den tar vi fram till hösten igen. laugh.gif laugh.gif
Det tar mig en vecka att kommer ikapp tiden.
Och så snöar det här i dag,ingen ordning är det. sad.gif
Förhoppningsvis är alla klockor framställt nu,har några som sköter det själv praktiskt då blir det inte fel.
Biggan_
CITAT (renate @ 26-03-2006, 18:38)
CITAT (Birgitta P @ 26-03-2006, 17:18)
Och här på forumet har vi en timme tillgodo. Det tackar vi för  ohmy.gif  biggrin.gif  biggrin.gif

Nähe,vi tappar(har tappat en timme)den tar vi fram till hösten igen. laugh.gif laugh.gif
Det tar mig en vecka att kommer ikapp tiden.
Och så snöar det här i dag,ingen ordning är det. sad.gif
Förhoppningsvis är alla klockor framställt nu,har några som sköter det själv praktiskt då blir det inte fel.

Hävdar bestämt att vi har en timme tillgodo här på forumet så länge inte forumklockan är omställd ohmy.gif laugh.gif
aanderss
Ja nästa helg är de dax
karjo
Ja, jag tänkte väl det! Blev helt konfys när jag började läsa tråden, innan jag såg att den var från förra året! biggrin.gif blink.gif happy.gif
faith
Men hjälp, är det inte först nästa helg? blink.gif
aanderss
CITAT (faith @ 17-03-2007, 16:47) *
Men hjälp, är det inte först nästa helg? blink.gif

jo nästa helg
Biggan_
Usch vad du skräms Anders! ohmy.gif Jag skall ju jobba imorgon, tänk om jag kommit en timme försent! blink.gif laugh.gif
zaaritha
Men, det är väl nästa helg? confused.gif
Biggan_
CITAT (zaaritha @ 17-03-2007, 23:00) *
Men, det är väl nästa helg? confused.gif

Om det hade varit så, så hade jag kommit försent, men det är inte förrän nästa helg!
Anma
Så nu är det dax på riktigt då inatt... Den förlorade timmen. Men i höst får man tillbaka den.
renate
CITAT (Anma @ 24-03-2007, 22:10) *
Så nu är det dax på riktigt då inatt... Den förlorade timmen. Men i höst får man tillbaka den.

Inte i natt,nästa lördag går vi över till sommartid.
Anki på Öland
CITAT (renate @ 24-03-2007, 22:46) *
Inte i natt,nästa lördag går vi över till sommartid.

Nej inatt är det!!
Anki
Alexander-VG-zon3
tror med det är i natt
Kathy
CITAT (flaxss @ 24-03-2007, 23:08) *
tror med det är i natt

Det ÄR inatt. coolgleam.gif Normaltid och sommartid.
LadyG
Äntligen blir det rätt tid igen smile.gif
Floppy
Tack för påminnelsen ...det hade jag glömt... blush.gif thanks.gif ...ska genast ila omkring här hemma och ställa om alla klockor...
*phu* sweatingbullets.gif ...nu är det klart...jösses vad klockor man har som måste ställas in...video, dvd, tv,telefone, väckar klockor mm...det var dagens motion det... giggle.gif
Berith
Men man kan väl inte missa att vi går över till sommartid idag. slap.gif Det är ju det bästa med sista söndagen i mars ju. yahoo.gif
Floppy
tongue.gif jag är inte riktigt vaken...jag har ju inte hunnit dricka kaffe än...men det är på gång...
sen kan jag tänka... yahoo.gif
faith
CITAT (Floppy @ 25-03-2007, 09:20) *
jösses vad klockor man har som måste ställas in...

Ja, varje gång så blir man förbluffad, det är klockor på alla apparater numera.

Och sedan får man inte glömma att ställa om klockan när man kommer ut till bilen heller, det blir inte förrän imorgon jag tar ut bilen nästa gång. blush.gif
Kathy
Klockradion, köksklockan och armandsuret ställde jag om igår kväll.
Datorn ställer om sig själv automatiskt.
Likaså bilens klocka och mobilens klocka, där behöver jag bara trycka "ok" för att godkänna den nya tiden.

Ralf
Läste i tidningen att det var en golfare som kom på att om han gick upp en timme tidigare så fick han ytterligare en timme mera att spela varje dygn! En golfare!! Mera tid att spela? Jag har alltid haft låga tankar om golfare o nu har jag fått dem bekräftade...
Alexander-VG-zon3
datorn fixar sig själv å mobilen bara kryssa för sommartid så jag har bara en att tänka på ohmy.gif
evelina
fel blev det!!
Floppy
CITAT (Kathy @ 25-03-2007, 13:54) *
Klockradion, köksklockan och armandsuret ställde jag om igår kväll.
Datorn ställer om sig själv automatiskt.
Likaså bilens klocka och mobilens klocka, där behöver jag bara trycka "ok" för att godkänna den nya tiden.

Jo bilens klocka kan jag inte ställa in...den är digital och det är bara delar av klockan som syns...den var trasig redan när jag köpte den...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon