jag har haft någon slags ohyra på mina blommor nu länge, har försökt duscha bort det med jämna mellanrum med varmt vatten i duschen, men det kommer tillbaka, men inte på alla mina blommor.
det ser ur som vita små bommulsbitar och i ligger det små nästan oranga som skalbaggar eller nått kryp, svårt att se för de e så små.
är det någon som vet vad det kan vara och om det går att bli av med, de smittar till andra blommor men mest till "jul- november" kaktusar och till min kaffeplantaoch en annan blomma som jag inte har en aning om vad den heter, men den har långa lite grova blad och brukar blomma med orangeaprikosa blommor som sitter på en stängel, bladen växer från mitten och utåt, det gör ju alla blommor

någon ide om hur man får bort ohyran, har även provat att dränka blomman i vatten länge, tänkte att djuren kanske släpper då för de vill int edrunkna, men inte alla, det kom tillbaka, har stått med papper och trasa och torkat bort dem, men de lyckas göma sig på trånga ställen i blomman så de kommer tillbaka.
tacksam för ditt svar.
playout