Full version: Lägga upp album
Karamell
Tänkte vara duktig och lägga upp bilder i mitt album. Klickade på kameran och började knappa in mina uppgifter. Självklart använder jag samma namn och samma mailadress... trodde jag. Men nähäpp - det gick inte igenom. "den användaren och mailadressen finns redan" Döh? Ja? JAG har de uppgifterna och nu vill jag komma igång med mitt album också. Hur funkar det här egentligen?
kerstin z5-6
album anv id och lösenord är inte samma som på forum
välj nya
Karamell
Eh? Det var ju smart... not.

Tack för svar i alla fall smile.gif
*Felix matte*
CITAT (Karamell @ 26-03-2006, 14:16)
Tänkte vara duktig och lägga upp bilder i mitt album. Klickade på kameran och började knappa in mina uppgifter. Självklart använder jag samma namn och samma mailadress... trodde jag. Men nähäpp - det gick inte igenom. "den användaren och mailadressen finns redan" Döh? Ja? JAG har de uppgifterna och nu vill jag komma igång med mitt album också. Hur funkar det här egentligen?

Det går att ha samma användarnamn och e-post i album men lösenordet fick däremot inte vara lika. Jag la till en bokstav efter lösenordet till forum... lätt att komma ihåg.

Maila Ingemar eller Göran så hjälper de dig att starta upp albumet...
så gjorde jag. smile.gif
kerstin z5-6
Vet inte om jag uttryckte mig otydligt ????

Ditt album -och din anv id här på forum kan vara likadana , men inte lösenordet
Det är alltså inte sammankopplade -som du tycks tro ???Det ska inte vara samma lösen
Välj ett nytt LÖSENORD för ditt album så kan du skapa ett -din mail är naturligtvis den samma ...
Det här klarar du själv utan hjälp - glöm inte att du måste aktivera ditt album innan det syns - smile.gif
Berith
CITAT (Felix matte @ 28-03-2006, 07:49)
Det går att ha samma användarnamn och e-post i album men lösenordet fick däremot inte vara lika. Jag la till en bokstav efter lösenordet till forum... lätt att komma ihåg.

Joo men visst kan det vara samma lösenord både på Odla och till albumet? Det är bara gränsen för antal tecken som skiljer - Odla 3-32 tecken både för lösenord och användar-id, och albumet har 6-15 för lösenordet och 4-10 för användar-id. Har man då tex ett lösenord på 5 tecken här så måste man lägga till ett för albumet.

biggrin.gif Jag har inte tänkt att regga mej igen med nåt annat namn bara för att testa!
*Felix matte*
CITAT (Berith @ 28-03-2006, 11:25)
CITAT (Felix matte @ 28-03-2006, 07:49)

Joo men visst kan det vara samma lösenord både på Odla och till albumet? Det är bara gränsen för antal tecken som skiljer - Odla 3-32 tecken både för lösenord och användar-id, och albumet har 6-15 för lösenordet och 4-10 för användar-id. Har man då tex ett lösenord på 5 tecken här så måste man lägga till ett för albumet.

biggrin.gif Jag har inte tänkt att regga mej igen med nåt annat namn bara för att testa!

Du har alldeles rätt Berith... jag har ett på 5 bokst i forum. smile.gif
kerstin z5-6
Det är möjligt -det hjälper dock inte karamell som tydligen har ett/flera tecken för kort

Det kan alltså inte vara samma lösenord, om det lösen du har på odla bara är tre tecken långt ? eller hur

Därför säger jag igen -välj ett nytt lösen till ditt album eller lägg på rätt antal tecken till ditt gamla...Vilket i praktiken innebär ett nytt ord...
Berith
CITAT (kerstin z5-6 @ 28-03-2006, 11:06)
Vet inte om jag uttryckte mig otydligt ????

Ditt album -och din anv id här på forum kan vara likadana , men inte lösenordet
Det är alltså inte sammankopplade -som du tycks tro ???Det ska inte vara samma lösen
Välj ett nytt  LÖSENORD för ditt album så kan du skapa ett -din mail är naturligtvis den samma ...

CITAT (kerstin z5-6 @ 28-03-2006, 15:23)
Det är möjligt -det hjälper dock inte karamell som tydligen har ett/flera tecken  för kort

Det kan alltså inte vara samma lösenord, om det lösen du har på odla bara är tre tecken långt ? eller hur

Därför säger jag igen -välj ett nytt lösen till ditt album eller lägg på rätt antal tecken till ditt gamla...Vilket i praktiken innebär ett nytt ord...

Naturligtvis har du rätt Kerstin, så tokigt av mej!!!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon