Full version: Vår Nya
evelina
Här kommer en bild på vår nya familje medlem!! wub.gif En riktig tuffing!!
Nymfparakit, vi får se om det blir en hon eller han.
Nu är man helt såld och kär !
wub.gif
pejori
sätter en peng på en gosse där... wub.gif wub.gif
jättesöt är den wub.gif
Kathy
En sån liten rackare!! wub.gif wub.gif wub.gif
Och söt också! wub.gif wub.gif
evelina
CITAT (pejori @ 26-03-2006, 15:31)
sätter en peng på en gosse där... wub.gif  :wub:
jättesöt är den wub.gif

Ja h*n har visslat så då kanske det är en han.
Castea
Söööt! smile.gif wub.gif
pejori
hur gammal är den evelina? smile.gif
*Felix matte*
Sicken söt en wub.gif Jag har haft Kanariefåglar, Undulater och Zebrafinkar, men inga gojor smile.gif
yenny
vilken fin wub.gif
evelina
CITAT (pejori @ 26-03-2006, 21:58)
hur gammal är den evelina? smile.gif

H*n var 2 månader den 22 mars. Hämtade hem honom den 21 mars.
wub.gif

Kan berätta att han är inte alls rädd av sig utan en liten tuffing men vi har tagit det lungt så han får vänja sig vid oss.
Han äter ur min hand och bryr sig inte så mycket när jag städar buren.

Jag har köpt h*n av en uppfödare så h*n är ringmärkt och har uppfödningsbevis.

Fia min hund var alldeles stirrig först men nu börjar det lägga sig, hon är nog mest svartsjuk så jag får ängna extra tid på henne hon har ju varit med mig varje stund i fem år snart och är väldigt mattig rolleyes.gif .
mammafia
man brukar kunna se på kindfläcken om det är en hona eller en hanne, hannen har klarare rödfärg än honan, sen så ska man kunna se det på stjärtfjädrarna också, jag har för mig at honor har ränder på sina..
har själv en hane som just förlorat sin fru... sad.gif . han är inte glad nu kan jag lova
evelina
Ja så är det, men först efter första ruggningen så kan man se vad det blir för kön och det är oftast efter sex månader.
Ana kan man ju innan också för hanen visslar.

Du får skaffa en ny hona vetja!! wub.gif
ingrid fuxwall
Själv har jag två stycken, en vi haft sedan den var unge och en vi "ärvde" för ett år sedan.
M a o två äldre herrar som snart fyller 20 år.

ingrid
Ingis
Min älskling blev 30 år och vi fick ta bort honom i höstas för han fick cancer på ryggen. Jag saknar honom enormt. Han var min älskling, som jag haft sen han var 2 månader.
humla
Åhh så fin!! wub.gif Vi hade fåglar när jag var liten, varav några parakiter. "lilla gubben" hette hanen vi hade wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon