Floppy
Jag har beställt både från Wennbergs och Rara Växter men inte hört nått ifrån dem på över en månad nu....har provat att ringa båda men inget svar...

Till Rara Växter har jag fått ett svar direkt efter att jag skickat min beställning och de skrev då att det jag beställt var tillfälligt slut och då provade jag att ringa dem och fick svar...fråga dem när de kunde tänkas få in min beställning och då sa de att de skulle få in det inom en månad
...men nu har det gått över en månad och jag har inte hört nått från dem än...har ringt och mejlat men inget svar....har ju betalt i förväg till Rara Växter så det känns lite tråkigt detta....

Wennbergs har jag provat att ringa och mejla men inget svar där heller....

Är det någon som vet om varför de inte kan ha hört av sig...tänkte på om andra har fått nått svar från dem och vet nått....som inte jag vet...förseningar eller dyl...
sad.gif sad.gif sad.gif
pejori
raraväxter har jag handlat av smile.gif
dom kommer med tiden...jag fick också vänta länge på mina frön smile.gif smile.gif
dom skickade inte förän det blev varmare ute, så ha tålamod du...dom kommer smile.gif
Floppy
okidoki....
...det hade varit så lugnande om man bara fick svar åtminstonde när man ringer eller mailar dem....Sen kan det ju vara automat meil som går ut med nån slags info eller så telesvarare som medelar att de har mycket å göra eller ännu bättre...skriva på hemsidan om orsaken till förseningarna....

Är ju så ivrig och vill ju ha mitt nuuuuu... tongue.gif
ewa zon 3
Har beställt från R.R. två ggr i vår och första gången fick jag vänta ett par v andra gången kom fröpåsarna inom en några dagar. Har fått tillgodokvitto på en doftverbena som varit tillfälligt slut båda ggr jag beställt. Tillfälligt slut låter inte lovande så kanske ska du försöka att få tag på det du vill beställa hos någon annan?

/Ewa smile.gif
Floppy
CITAT (ewa zon 3 @ 26-03-2006, 18:30)
Tillfälligt slut låter inte lovande så kanske ska du försöka att få tag på det du vill beställa hos någon annan?

/Ewa smile.gif

Jag har ju redan betalt till Rara Växter... sad.gif ...så jag har ju inget val än att vänta...men det som är så konstigt är att de inte svarar varken på telefon eller på mail... om de bara kunde svara...mina varor behöver ju inte nödvändigtvis ha kommit....bara att de svarar, så att man vet att de inte har 'glömt' bort en.... sad.gif
ewa zon 3
Tråkigt, tråkigt när man inte får veta vad som gäller. Men om det inte är så mycket pengar kan du väl välja att köpa det du tänkt dig någon annanstans och få ett tillgodokvitto alt häva köpet och få pengarna tillbaka. smile.gif

/Ewa
Floppy
CITAT (ewa zon 3 @ 26-03-2006, 18:45)
...kan du väl välja att köpa det du tänkt dig någon annanstans och få ett tillgodokvitto alt häva köpet och få pengarna tillbaka. smile.gif

/Ewa

Ja om jag ändå visste om det går eller inte...det är ju det som är problemet...för de kanske anser att jag ska ha dessa som jag har beställt...ja då står jag där med en dubbel uppsättning om jag köper på nått annat ställe....det är ju det som är så dumt...

...det gör inget om jag får vänta 1-2 veckor till....men det är det som är så synd att inte veta...
Eva 33c
Jag beställer inte längre från Rara Växter för det ni beskriver händer varje gång . I allafall mig rolleyes.gif Nämligen att man betalar i förväg sedan kommer beställningen efter lite olika väntetid och då fattas alltid något. Visst får man tillgodokvitto på fröpåsens värde men det är ju inte det man vill ha utan fröerna. De restnoterar ingenting utan man måste beställa igen men man har aldrig någon garanti för att fröerna finns den gången. Och vid varje tillfälle man beställer tillkommer ju frakt/expeditions avgift.
Jag köpte lite frö av dem på mässan i allafall. Deras fröportioner är överlag små tycker jag.
Floppy
Kan det vara så att alla på både Rara Växter och Wennbergs är på mässan...och det är därför som man inte får nått svar???

Är det någon som har varit på mässan och sett dem där??? huh.gif
Lady Hamilton
Rara växter var på mässan..........
Floppy
Okej...då borde de vara tillgänglig snart igen...fast jag tycker förstås att har man en webbutik så borde man vara tillgänglig hela tiden om inte annat så ska det finnas nån slags info om vilka tider det går att få tag idem...men det är min åsikt.... lite sur är jag nog på dem och jag tänker INTE handla av dem nå mer gång...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon