Ciczi
Hej

I lördagsmorse när jag tittade ut genom fönstret såg jag en fågel jag aldrig tidigare sett i min trädgård.

Fram med kikaren och kameran. JAg vet inte vad det är men ni duktiga odlaiter kanske kan hjälpa mig. Bilden är inte bra men det var det bästa jag kunde åstadkomma innan den tog till flykten.

När jag tittade på den i kikaren såg jag att den hade skarpa gula "rovfågelsögon" och gulaktiga klor. Man kan se på bilden att det är en vit spets på svansen men min sambo menar att det kunde lika gärna vara underfjädrar som stack ut. Fågeln var strax större än en duva (min morgontrötta sambo trodde först att det var en duva).

Är det någon som kan identifiera denna högst tillfälliga gäst?

Ciczi
*Felix matte*
Gissar att det var en Sparvhök ni såg.
renate
Det tror jag med av storleken att bedömmer.Tur du hade kameran med,den ligger för det mesta hemma när man ser något spännande.I gaår hade jag med min,ingen fågel i sikte typiskt.
Rapchic
min pojkvän tror det är en ung sparv hök
om den hade svartvita ränder över bröst och buk (vågräta ränder)
då är det en sparvhök.... dom är inte så ovanlig...dom finns nära bebyggelse
han är amatör fågelskådare
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon