Trädet (ZonV)
Drar man från eller lägger på en växtzon. Jag tror att man ska lägga på två. Är inne på Blomqvist plantskola och kollar....
Gåsis
Det står på hans hemsida att man lägger på två.
Hum
Drar bort förstås, vi har inget som motsvarar omständigheterna i södra Sverige (söderom Stockholm). Finska zon 1 är sydkusten, som är i nivå med Stockholm och samma omständigheter ungefär, och sthlm är väl zon 3 i Sverige?

Så har vi Åland som är varmare förstås, med i stället för att ge ålänningarna en egen zon har vi klassat dem som zon 1a, medan då fastlandets sydkust är 1b tongue.gif

-jb-
(finska zon 1b)
Trädet (ZonV)
oki, jag missade den info. på hemsidan, tack!
Gåsis
Det var väldigt vad jag lät kort och sträv i svaret, det var då inte alls meningen rolleyes.gif Det var väl för tidigt på morgonen kanske blink.gif

/Åsa
Trädet (ZonV)
Ähh, ett rakt svar var det! Det är bra!
kerstin z5-6
Vet inte vilken z5 du finns i , inom Sverige-men Blomkvists brukar komma till Umeå mässan ...
Har du möjlighet att åka kanske du kan be honom ta med dina växter dit ?
Frakten är lite dyr men plantorna är utmärkta smile.gif
Gåsis
Men Blomqvist står inte på utställarlistan i år sad.gif Tror du han kommer ändå?

/Åsa
kerstin z5-6
ash då .. nää antagligen inte .... men norrlandsturen i juni lär han göra för här finns plantskolor som med kviven på strupen, ska ta hem hans rosor ..smile.gifsmile.gifsmile.gif

Men står han inte med -då tar jag tillbaka det rådet...
Ewert
Blomqvist plantskola kommer ej att vara på umeå mässan..
men Önskebrunnen ska vara där med blomqvist växter.
Ni kan gå in på onskebrunnen.nu så ser ni vilka växter som kommer att finnas där och till vilket pris.

Rekomenderar varmt deras växter. biggrin.gif Önskebrunnen
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon