Full version: Ny utrikesminister
Kathy
Länk.
AnitaO
Det låter väl bra tycker jag.
En person med lite "stake" rolleyes.gif
birgitek
Jättebra val. Nu slipper man skämmas.
Birgit Ek
krellus
Äntligen en sosse att respektera...
kristerh
Vi pratade om det på jobbet pga Bosse Ringhals dåliga engelska, jag föreslog att tex Eliasson skulle bli det wink.gif jag är själv inte sosse men han är ett namn som man har lite respekt för.
krister
Gossen Ruda
Förakta inte pressens snokreportrar. Dom kan säkert nosa upp en 25 år gammal parkeringsbot och fälla honom.
LadyG
Sånt är brittisk press mycket bättre på än våra tama reportrar, fast de har en mycket större lekplats också. I vår lilla ankdamm känner alla varandra, då är det svårt att göra sig allt för obekväm. smile.gif

Skönt med en person som faktiskt kan något på utrikesministerposten smile.gif
Pirum
Ja, jag hade ju egentligen föredragit, tja, Pierre Schori som "tillfällig" lösning. Men han anses väl vara för kontroversiell, och ha alltför många egna idéer. Kanske skulle drista sig att gå emot EU etc, eller gå emot Persson i Palestinafrågan osv. Och han har såklart redan haft sina chanser att bli utrikesminister, men aldrig blivit vald. Så det var väl orealistiskt i nuläget.

Bättre då med den skolade diplomaten Eliasson, som säkert kan navigera undan de värsta minfälten i utrikespolitiken. Att han kommer att tillbringa mycket tid i New York är inget problem för mig, hellre att utrikesministern åker runt i världen på arbete än att han sitter i sommarstugan och planerar nästa besök på Operan.

Noterar att Eliasson tydligen omtalade israelmuren som just "mur", annars brukar det väl kallas för "staket", "barriär", "dike", "gärdsgård", etc.
ninnisky
Får erkänna att det är ett bra förslag, han inger respekt och ett visst förtroende och har dessutom vana att "föra" sig i internationella kretsar. Sen kan jag ha en annan uppfattning om hans grundinställning!
krellus
Pirum
Nu blir jag riktigt, riktigt orolig... Schori som TF????

Får mig att tänka på:
"Welcome to the dark side of the force"...
netaave
Mycket bra val, äntligen någon som är klassificerad för jobbet!
Jag har haft hans barn på dagis
*vet ej*
Varför välja en person som är så gammal? lämna över till unga människor.
krellus
vet ej
På posten som Utrikesminiseter vill man nog ha en erfaren, rutinerad räv som kan stå på egna ben i blåsväder och där är Eliasson perfekt.
Kathy
CITAT (krellus @ 28-03-2006, 06:41)
På posten som Utrikesminiseter vill man nog ha en erfaren, rutinerad räv som kan stå på egna ben i blåsväder och där är Eliasson perfekt.

Precis.
AnitaO
CITAT (vet ej @ 28-03-2006, 06:25)

För att visa att i ett samhälle kan man ta till vara på den äldre generationens genuina
erfarenhet i stället för att slänga den på soptippen och tro att yngst vet bäst?
Kathy
CITAT (AnitaGg @ 28-03-2006, 07:24)

För att visa att i ett samhälle kan man ta till vara på den äldre generationens genuina
erfarenhet i stället för att slänga den på soptippen och tro att yngst vet bäst?

Det ultimata är nog att ha en mix.
AnitaO
CITAT (Scrollan @ 28-03-2006, 07:27)
CITAT (AnitaGg @ 28-03-2006, 07:24)

Jepp smile.gif
Kathy
CITAT (AnitaGg @ 28-03-2006, 07:30)

Jepp smile.gif

Nu är det nog en långsökt jämförelse att gå från regeringens sammansättning till sammansättningen på vår arbetsplats...men...

Jag har försökt att blanda så mycket som möjligt bland mina anställda.
Har en invandrad tjej på 60 år (ja, hon är så ungdomlig att hon mycket väl kan kallas för tjej), en kvinna på 50 år, 42 år, 41 år, en man på 44 år och en invandrad kille på 30 år.
Kompetensen är blandad från ingen utbildning alls (men mycket personlig lämplighet) till gedigen högskoleutbildning och lång arbetslivserfarenhet.
AnitaO
CITAT (Scrollan @ 28-03-2006, 07:36)
Jag har försökt att blanda så mycket som möjligt bland mina anställda.
Har en invandrad tjej på 60 år (ja, hon är så ungdomlig att hon mycket väl kan kallas för tjej), en kvinna på 50 år, 42 år, 41 år, en man på 44 år och en invandrad kille på 30 år.
Kompetensen är blandad från ingen utbildning alls (men mycket personlig lämplighet) till gedigen högskoleutbildning och lång arbetslivserfarenhet.

Jag tror också på den tanken.
Vet ett företag i närheten där jag bor med ca 120 anställda.
Det är sammanlagt hela 60 nationaliteter bland dom anställda.
En metveten policy från företagsledningen för att öka mångfalden.
Mycket framgångsrikt har det varit också smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon