Full version: Vårtecken!
Caprice
Tycker de låter goda allihopa... undrar hur Ahlgrens bilar smakar...?
Youghurtglass gillar jag mkt annars, den ska testas...

Aftonbladet
krellus
Bra att det inte "bara" är Magnum glassar.
Nåt år var det ju i princip bara varianter på den...

Jag säger bara så här till GB:
Rör inte Piggelin, Top Hat eller Igloo.... eller har de redan gjort det? tongue.gif
Pirum
Ananas-split...mums smile.gif

"Godis"-glassar ger jag inte mycket för, jag tycker de brukar vara för söta. Kanske finns det mindre sliskiga varianter numera, jag har inte ätit speciellt mycket glass de senare åren.
storm
yuoghurt magnum är jätte god,den är så frisk i smaken den blir perfekt i sommar värmen tongue.gif tongue.gif
ingrid fuxwall
Det enda jag säger är - Rör inte min dajmstrut, annars får Ni göra som Ni vill, glass strut köper jag bara en eller två gånger på sommaren.

ingrid som helt plötsligt blev så sugen, men det är så långt till affären att jag får sukta
netaave
Jag föredrar Ahlgrens i en annan tappning! tongue.gif
morellen
Top Hat har inte funnits på flera år men iglo och piggelin har överlevt...
Jag börjar tröttna på hysteriskt stora glassnyheter och på att det skall vara så dyrt.
Det värsta var annars starwars-glassen som de hade för några år sedan - jag svär på att den smakade ludet! wacko.gif
Som tur är har de börjat sälja Klings glass i trakten och den är inte dum wub.gif (glasmonster!)
Laci
Piggellin är favorit, och de finns idag att köpa hem i storpack (tar dock bort lite av charmen).
Morbid
Jag vet inte tillverkaren, men det herderliga glassen "Puckstång" är inte dålig..
AnitaO
Banama verkar intressant.
Det blir nog den första att testa.
Annars är min stora favorit egentligen mjukglass tongue.gif
Linda_A
GB glass och liknade funkar rätt bra. Som några andra har sagt har de blivit snordyra dock. ohmy.gif (humm är det ett tecken på att man börjar bli gamla när man tycker att allt var billigare förr. blink.gif laugh.gif laugh.gif )

Men den bästa glassen häromkring får man antingen ute på glassbåten eller utanför eko:-. Helt underbar mjukglass och annat skoj!
annama
Glass ska köpas och avnjutas på Aldos gelateria i Skanör. Gärna tillsammans med en stor latte!
Laci
Oh, jag hoppas det blir en solig påsk så att man kan ha testa några av de nya glassarna! Är det någon som har hört någonting om hur vädret blir de närmaste två veckorna? Blir det mer snö i stockholmsområdet?
Whiskuchi
Ahlgrens bilar-glassen är jättegod!! smile.gif
morellen
CITAT (Laci @ 28-03-2006, 09:20)
Piggellin är favorit, och de finns idag att köpa hem i storpack (tar dock bort lite av charmen).

fast det var tur för mig att det finns i flerpack eftersom jag hade cravings på det senaste månaden... (klart att bebisen skall ha (ännu) en piggelin laugh.gif

Annars skall man inte missa Lejonet & björnen om man befinner sig i Göteborg. god italiensk glass i många smaker - varning dock för champangesorbeten
Såg att vaniljpucken kommit tillbaka i GBs sortiment... Snacka om nostalgi!
Ophelia
Yoghurt och ananasglass blir nog de jag provar. Gillar fräscha fruktiga glassar på sommaren. Är en stor sorbetfan smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon