Så där ja:nu är vi alla mätta och belåtna

Vanha-Ukko står härinne brevid mig och säger att han vill ha en kompis också

och det skall han få senare och nu är Vanha-Ukko glad och går till de andra dockorna i sängkammaren och jag tror att de har massor av hyss för sig eftersom de skratar och sjunger hela tiden
Under natten som var så höll Kyllikki dockan lära sin egen lilla docka att tala och har snart lyckats;den lilla skrek direkt på morgonen:minä haluan velliä=jag vill ha välling och till min stora häpnad så hopade Kyllikkidockan genast upp och sprang till köket och skramlade med kastruller och efter en stund kom hon med välling till den lilla som sörplade i sig allt i ett huj

så var det dags för toabesök; en efter en sprang dockorna till toan så till den grad att vovvarna blev störda och till slut skällde de till ordentligt och sa:NU MÅSTE NI SOVA och efter det somnade allihoppa ögonblickligen
Redan vid 4:30 var de alla ändå vakna och viskade med varandra:ei tuo Äiti ylös nouse;laiskamato!=inte vill mamma gå upp;latmasken! Detta skvallrade sedan Aili till mig när jag var vaken och alla hade ätit frukost
Nu har den nya dockan även näsa och öron och springer runt i lägenheten och luktar på precis alt och stoppar allt som hon kan i munnen och sen säger hon antigen:bläää eller nami-nami

Hon är sååå gullig;ännu har hon inte fått namn.
Alla dockorna sa i morse: tänään äiti me ei haluta mennä ulos sinun kanssa;on niin märkää kun on satanut vettä=idag går vi inte ut med dig mamma;det är sååå blööt av allt regnande!!!
Så idag får endast vovvarna komma ut på sina turer
Dockorna har sagt att de vill nu ha finsk musik ( CD) och finska sagoböcker;och jag undrar HUR skall jag kunna ordna det eftersom jag inga pengar har!?!
Så lycklig och glad jag är med mina kära dockor och vovvarna