Full version: Tjuriga sådder!
Maggan H
Hur länge ska jag vänta innan jag måste ut med dom igen? Det alpgentiana, björnklo, clematis macropetala, perenn flugtrumpet, gräslilja, kinesisk smörboll, riddarsporre och stormhatt. Samtliga sådda 7 januari, stod ute tills 21 februari och tills nu under lysrör i ca 15 grader, ibland mer när solen värmt upp boden. Ska jag ut med dom igen?? ohmy.gif Snön smälter ju nu, äntligen! biggrin.gif Och hur lång grotid har fjärilsblomster? huh.gif
kerstin z5-6
nja .. det är kanske lite svalt -då tar det längre tid -Riddarsporre behöver varken ljus eller kyla för att gro -de kan du ta in o gro i rumsvärme -för de övriga får du ge dem ett par v till -det bör bli + 20 dagtid innan det verkligen rör sig i lådorna
Maggan H
ohmy.gif Oj, ska perenner behöva så varmt... Då får jag vänta då, trodde de kom igång tidigare. Stormhatten och clematisen har stått inne i rumsvärme och tom med underväme i flera veckor, utan resultat. blink.gif
kerstin z5-6
stormhatt är en färskafrögroende .. kan vara jättesega om de har torkat in .. clematis -kan gro efter 5v undervärme -så lång tid tog det här smile.gif
så ge inte upp
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon