Full version: Honungsssalvia!?
Annlo
Jag undrar hur ni gör med honungssalvian? Läser såråden på påsen och där står att den ska ut i kylan. Men här har jag läst någonstans att den är varmgroende! wacko.gif

Ska den sås:
Ute eller inne?
Täckt eller ljusgroende?

Tror mer på er så jag vill bara få det bekräftat hur ni har gjort! rolleyes.gif wub.gif
kerstin z5-6
Har aldrig testat en enda salvia som inte varit varmgroende -vad är det vetenskapliga namnet ? Vet du inte--- så varmt! de brukar gro inom 1v smile.gif
Annlo
Det är vanliga salvia superba "west friesland" från Impecta.

Den ska, enligt dom, sås ute tidigt på våren men det kanske jag missuppfattar när jag då antar att det innebär kyla...
kerstin z5-6
är varmgroende -de menar sås ute i början maj .gror när det blir varmt ... smile.gif
Annlo
CITAT (kerstin z5-6 @ 27-03-2006, 20:21)
är varmgroende -de menar sås ute i början maj .gror när det blir varmt ... smile.gif

Då sår jag inne nu då och ställer dem på akvariet för att gro och sedan i källaren (svalare) under högrtrycksnatriumlampan!

Det är tur att nån (DU!) har koll! wub.gif
...när en annan (Jag!) är så här: blink.gif

laugh.gif
kerstin z5-6
För det mesta har jag noll koll ...köpte nya sockar idag -de är borta huh.gif
det är bara i fröerfarenhetskartoteket i huvve det är nån sorts ordning .. inte ens där ,alltid föresten laugh.gif
Annlo
CITAT (kerstin z5-6 @ 27-03-2006, 20:47)
För det mesta har jag noll koll ...köpte nya sockar idag -de är borta huh.gif

Titta i nån kruka, du har säkert försökt plantera dom.... laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon