Full version: Spalje
Xelma
Jag har en pipranka som nu tredje året nog börjar växa, den är ännu bara ca 1 meter. Jag har tänkt ha den på en spalje ca 6-8 meter lång och 2,5 meter hög för att dölja en ful grann-vägg i tomtgränsen (en bit från väggen)

Jag har funderat på armeringsnät med stolpar ca varannan meter. Tror ni det blir tillräckligt stabilt?

Hur länge håller rostigt armeringsnät ute?
pinhead
om ja inte minns fel så använder många armeringsjärn som spalje . dom håller länge , mycket länge , går ju även och måla dom om man vill =) . du kan ju använda sål rör som stolpar ? armeringsnätet håller ju längre än trä stolpar
Whiskuchi
Nu vet jag inte hur känslig piprankan är, men armeringsnät är ju lite "räfflat", och åtminstone rosor kan ta ganska mycket stryk av att gnidas mot räfflorna när det blåser. Men piprankan är kanske tåligare..? (eller så finns det armeringsnät utan räfflor) smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon