Jagular
Är det fler än jag som ska gå på orkide och hoya utställningen ons-tor denna veckan?
Betty
Absolut! Har anmält mig till föreläsningen på torsdag kl. 19. smile.gif
Linda_A
Ha det så kul! Och köp många hoyor som vi andra får dregla över sen. wub.gif laugh.gif
Jagular
Jag ska på onsdags föreläsningen..
tyvärr så kan jag inte köpa en endaste liten blomma då jag flyttar i helgen och inte vet om jag och grejorna får komma in i lägenheten i rätt tid.
känns inte så bra att köpa nya blommor bara ör att ha ihjäl dem wink.gif
titti49zon6
Var en sväng förbi utställningen i går kväll men hade inte tid att stanna på
föreläsningen rolleyes.gif
(Var på föreläsning med Henrik Zetterlund från Gb.Botaniska - mycket intressant och underhållande)
Kom ut med H.angustifolia IPPS7240,H.polyneura,H.thompsoni,H.carnosa Ruby och H.carnosa Krinkle 8

wub.gif
Skall åka dit i morgon (fredag) kl 11 på föreläsningen - kanske blir det då någon fler, priset på stora ex 99:- och sticklingar 50:--80:-
Jagular
okej jag ljög tongue.gif

det följde med en liten stickling hem...
titti49zon6
Oj,oj,oj har varit med en kompis som ville se utställningen idag
wub.gif
Vad tror ni att jag kom hem med?
Jo, en Lacurnosa Tove, Bella,parasitica variegata, sp Png Sv 435-en vildinsamlad ,sp 1020084,sp.Philippinera(blå) =vildinsamlad imperialis
på två veckor har jag lyckats med att införskaffa 14 Hoyor,har aldrig haft någon tidigare så jag hoppas att dom skall trivas hos mig-håller tummarna
biggrin.gif
Helen i Piteå Zon 5
CITAT (titti49 @ 30-03-2006, 08:55)
(Var på föreläsning med Henrik Zetterlund från Gb.Botaniska - mycket intressant och underhållande)

Hur var föreläsningen? Vad talade han om för växter? Var det mycket folk? Berätta allt!
Eftersom min Stockholmsresa tog ut sin rätt genom mycket värk så blev det ingen föreläsning för min del sad.gif
Men titti49! Hur ska du nu hinna vara ute i trädgården då du skaffar såååå många nya inneväxter? rolleyes.gif /Helen
titti49zon6
Helen, han berättade om lundväxter,lökväxter och träd från norra och södra
amerika och från Turkiet och Iran.
Han var mycket underhållande och visade bilder på deras naturliga växtplatser bl.a Trillium,sippor,liljor,olika hjärtan,iris.rhododendron,aronia m.m från amerika
Iris,hyacinter,tulpaner,fritillaria,pioner,dionysia m.m ftån Turkiet och Iran
Helt underbara bilder från deras naturliga miljö
Synd att du inte kunde komma
Ang. innomhusväxterna så behöver dom inte så mycket passning,dom skall torka mellan vattningarna men är ljuvliga när dom blommar wub.gif
Jag vet att jag är tokig när det gäller blommor,spelar ingen roll vad - men jag blir ju så glad åt allt vackert, känner inte av min värk lika mycket-förtränger den helt enkelt när jag omger mig av vackra blommor biggrin.gif
Vad har hänt med Bjurs-Berit, tog ni helt knäcken på henne med Stockholmsresan
Hoppas att ni repar er snart,saknar er på forumen wub.gif
Helen i Piteå Zon 5
Oj, förstår att jag missade en trevlig kväll, hoppas han kommer tillbaka ett annat år. Tack för informationen titti!
Jo, vi blev nog rätt 'knäckta' av vår helg, men både jag och Berit tycker att det var värt det rolleyes.gif Vi fick med oss rätt mycket hem från både mässan, IKEA och Slottsträdgården. Hon kommer nog då hon får lite mer tid, det är årsmöte på måndag i Luleås trädgårdsförening och Berit är ju med i styrelsen. Vi kom på att det var ju ett lämpligt tillfälle att visa bilder från vår resa, så hon håller på att samanställa ett bildprogram
rolleyes.gif /Helen
BjursBerit
Jag lever biggrin.gif biggrin.gif Men det har varit lite tufft efter resan....nu är då iallafall haken uppe över vattenlinjen.
Jag ville gå och höra föreläsningen , men min kropp ville INTE.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon