helle555
japansk humle i kruka en stor kruka ca 2liter jord, kan man sätta 3 st plantor i den krukan sen så undrar jag om man ska förodla lupiner eller ska dom sås på friland, behöver dom kyla för att gro?
Laci
CITAT (helle555 @ 28-03-2006, 18:31)
japansk humle i kruka en stor kruka ca 2liter jord, kan man sätta 3 st plantor i den krukan sen så undrar jag om man ska förodla lupiner eller ska dom sås på friland, behöver dom kyla för att gro?

Enligt instruktionen på påsen så ska man så dem på friland, men jag läste att någon här på forumet hade förodlat dem och då blommade de redan första året.

Jag kommer inte ihåg vem det var, men det fanns bild på de fina blommande lupinerna. smile.gif
Irene_L
Jag har nyss sått Lupiner. På påsen står det att man kan så inne feb-april. Ute sår man mellan maj-juli. För att de lättare ska gro lägg fröna i vatten 24 timmas innan du sår.
mvh
Irene
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon