Full version: liljekonvalj
lissa
Hej alla...måste bara visa den...har inte sett en liljekonvalj på årtionden. Var på ungefär ert blomsterland och såg några knölar som hade börjat spira , och kunde inte låta bli...på bara en vecka är den nästan klar för blommning...visst är den väl sör. Hoppas att dom andra 3 också kommer att få blommor
Ciczi
Shit... biggrin.gif

Du bor alltså i Barcelona. Vad fin din Convallaria majalis är.

Ciczi
guns
Jättefin smile.gif
Lady Hamilton
smile.gif Grattis till ett fint inköp! Själv får jag vänta länge innan jag kan "se" liljekonvaljer sad.gif De ligger under ca 1.5 m snö just nu...........
lissa
tongue.gif visst har jag fått den lite tidigare, men ni kommer att kunna njuta av den i stora partier, både i era trädgårdar och framförallt...i dessa underbara svenska skogarna.
Det är sant att jag inte har sett en konvalj sedan 1991..Och det är första gången jag har sett en till salu, men tror att handelsträdgården tillhör en fransk kedja, så förmodligen är det anledningen till att dom hade knölarna. Dom andra verkar (ta i trä) ha klarat planteringen, så jag hoppas att dom också kommer att blomma biggrin.gif biggrin.gif
Tack för era gratulationer smile.gif smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon