HelenaF
Sitter här och tittar på alla lökväxterna... vill ha! wub.gif Vi ska bygga pool med tillhörande altandäck och en del av de där växterna skulle bli väldans fina i krukor på altanen. Och i rabatterna runtom, tillsammans med de höga gräsen som vi har tänkt oss... rolleyes.gif

Är det några sorter som det börjar bli för sent att förodla? Funderar främst på rosentstav, gladiolus, dahlia, freesia, iris, anemoner, kalla, narcisslilja och montbretia. Ja, det blir ju inte alla såklart (så stor altan blir det inte) men några av dem kanske. Vilka kan jag starta med nu och vilka är det för sent för? unsure.gif
stina
Inga anser jag. Köpte själv flera sorter av de du nämner på mässan i helgen och inte tänker jag börja förodla vare sig gladiolus eller dahlior förrän i slutet av april.
HelenaF
Tack Stina! Jag såg ditt svar i den andra tråden också, men tänkte att jag flyttar till en egen tråd för att kanske fler skulle se och tycka något biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon