adrian
Dessa Tillandsiaträd gjorde jag precis nu, och ska ta med dem till örebromässan.

Det är lite "Bonzai" över dem, men jag gillar dem bättre än Bonzaierna... biggrin.gif

Sunesetter
Häftiga växter!

Har förresten lagt till en egen avdelning för er som gillar köttätande växter på blomtokig.se!

Gå in och kika för nu funkar forum, blogg och album!
Carex
snygga bilder som vanligt, vad har du för kamera?
(pssst, du har fått med en fot på en av bilderna, men det kanske var meningen?)
adrian
CITAT (Carex @ 29-03-2006, 21:23)
snygga bilder som vanligt, vad har du för kamera?
(pssst, du har fått med en fot på en av bilderna, men det kanske var meningen?)

Jo det är en liten fot, eller två st rätare sagt...smile.gif.
Det var en liten kille som försökte slå mig i huvudet med ett frigolitlock hela tiden när jag skulle ta korten tongue.gif
Nikon coolpix 7.6 är kameran som jag har, och den funkar bra trots att den farit i betongolvet en gång. blink.gif
Blomstertanten
Måste visa sonen ! smile.gif

Kanske kunde vara nått för min blomhatande 18-åring. Han har helt plötsligt fått för sig att han vill ha bonsaier ohmy.gif
Har till och med köpt en tongue.gif

sleep.gif Men gnäller fortfarande över mina hoyor ! Ser ut som en Brasiliansk djungel hemma påstår han !

Förstår inte alls vad han menar

tongue.gif
adrian
Nu planterade jag 18 st Termitväxter som kommer ifrån Borneo från början.

Så här ser de ut och ska gå att ha i hemmet, de kan bli ganska stora och fungerar som ett hem för termiter när de växer som epifyter uppe i träden.
Jag var på ett ställe i Sarawak och fotograferade dessa, men nu har jag dem..

Jag tycker iallafall att de är vääääldigt söta... tongue.gif

renate
Tillandsia istället för Bonsai var ingen dum idé,det blev jättesnyggt och fina bilder som vanligt.Den lille termitväxt var snyggt med,är den svår att ha i ett vanligt rum?
adrian
CITAT (renate @ 30-03-2006, 18:36)
Tillandsia istället för Bonsai var ingen dum idé,det blev jättesnyggt och fina bilder som vanligt.Den lille termitväxt var snyggt med,är den svår att ha i ett vanligt rum?

Näe, jag talade nyss med en man i ett annat land som jag köpt dessa ifrån och han har en bekant som har ett fönster fullt av dessa.
(ifall det är fönster vi pratar om)
Det som man skulle tänka på är att de inte vill ha kallt "runt foten" så om de står varmt så skulle det gå bra.
Det är enligt honom lätta att odla, och växer snabbare om man ger dem näring
renate
Tack för svar Adrian.
Blomstertanten
Tror faktiskt inte att jag vill ha några termiter hemma hos mej ! sleep.gif

Så nån sån vill jag inte ha tongue.gif
pisanggoreng
CITAT (adrian @ 29-03-2006, 20:03)
Dessa Tillandsiaträd gjorde jag precis nu, och ska ta med dem till örebromässan.

Snygga!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon