Full version: Nedrans!
Fru fet
Bambun klarade hela vintern utan rådjursangrepp, men vad händer då? Jo, i morse när jag tittade ut hade haren varit där och ätit upp varenda bladushling! Jag veet att det är synd om djuren så här års men jag blir så besviken iallafall!!! mad.gif
Eva i Skåne
Besviken är väl ett lindrigt uttryck blink.gif Heligt förb...... skulle jag blivit OCH väldigt ledsen sad.gif
renate
Jaha,da var det en hare som ätit av min ena bambu,för rådjur har aldrig rörd den.Jag har flera bambuplantor men den ena lilla är aväten men den växer igen på sommaren.
Caprice
Fru Fet ( ! ) vilken sorts bambu är det du har...?

Ps: Man kan inte titta i ditt fotoalbum, du måste öppna det... smile.gif
Fru fet
Oj, jag vet inte vilken sort. Det är inte en bergsbambu iallafall utan en mer storbladig. Den växte jättefint i somras, planterade den i maj och framåt hösten var den kring metern hög. Skulle tro att det är en sån där som sprider sig bedrövligt i varmare klimat men så varmt blir det ju inte här i Stockholm. Nu är den dock 20 cm hög och flintskallig... sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon