Full version: Nn sorts Hoya
Reserv
Lillflickan vajuh lovad en blomma frn lvsjmssan, men vi vart juh fastnandes p sjukhuset hela helgen istllet, men blomman vajuh utloved och jag lovade ngra hr inne att hon skulle f en blomma nd. wub.gif Nu hittade hon tv sm krukor som hon vart tokig i, det sticker upp ett grnt hjrta i varje kruka och jag misstnker nn sorts hoya, men vilken? Hur lng tid kan det ta innan det kommer mer n bara hjrtat? Men det r juh dekorativt som det r ocks wub.gif Men hoyor vill vl ha trngt om rtterna, s den behver vl ingen omplantering....eller? unsure.gif
yenny
Det stmmer... det r hoya Kerrii hon har wub.gif

Fast jag r rdd fr att det nog inte blir ngot mer n just det bladet.
Man kan plantera ett snt blad och f rtter.
Men det mste vara en stamdel med fr att det skall bli mer n bara det bladet.
Du kan nog lta det st kvar i den krukan de kom i.
pejori
sorry vnnen sad.gif
utan stam, blir det inte mera av dom sad.gif
men om du PM-ar mej din adress, s har jag en rotad planta ver till henne wub.gif wub.gif
godivaex
Ajajaj!

D r det drfr mitt blad aldrig tar sig! sad.gif Sg en sn fin blomma nr vi var p konferens frra julen (05) och jag blev bara tvungen att sno ett blad! (ja, jag vet.....) tongue.gif

Bladet som r alldeles skrynkligt har liksom aldrig tagit sig, men det har kommit ut rtter. S igr nr jag var p Plantagen s hade de sna och jag fick reda p att det var en Hoya L... -ngonting?

Jaha det var ju trkigt att det aldrig kommer att bli ngot. Jag fr vl spara utrymmet p fnsterbrdan till ngot annat istllet....
wub.gif

Erika
flaxss
har bladet en tillvxt punkt en liten stam bit eller bara elll liten anlag s kommer dr fler blad men det tar en jdrans tid . r dr inget alls allts bara ett blad med rtter s kommer inte mer att hnde wub.gif wub.gif
gunvor
Tycker det r fult att slja sdant som det inte blir ngot av - s fr man vl inte gra?
pejori
CITAT (gunvor @ 08-04-2006, 10:30)
Tycker det r fult att slja sdant som det inte blir ngot av - s fr man vl inte gra?

hller helt med dr.... mad.gif mad.gif
det r vl frmst avsett som en krleksgva, men jag anser att det r rent lurendrejeri, att gra s mad.gif mad.gif
och dyra r dom ocks.... mad.gif
Emma_
Fast kolla hr... men jag antar att det mste ha varit en pyttebit stam trots allt....

Kerriblad

Emma
flaxss
det bladet hadde ett anlag redan innan sens det nya kom wub.gif
pejori
CITAT (Emma_ @ 08-04-2006, 12:06)
Fast kolla hr... men jag antar att det mste ha varit en pyttebit stam trots allt....

Kerriblad

Emma

japp...det hade den...nytt fint blad p vg laugh.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon