Full version: Engelsk pelargon
LadyG
Jag vet inte hur jag bar mig åt, jag har väl delvis glömt bort den lilla stackaren där den står och nu börjar det komma knoppar och blommor på den och den är så vacker! wub.gif

Ska den ha blomstra i vattnet som vanligt eller ska blommande växter ha mer gödning?
Linda_A
CITAT (LadyG @ 30-03-2006, 14:11)
Jag vet inte hur jag bar mig åt, jag har väl delvis glömt bort den lilla stackaren där den står och nu börjar det komma knoppar och blommor på den och den är så vacker! wub.gif

Ska den ha blomstra i vattnet som vanligt eller ska blommande växter ha mer gödning?

Har du haft dem inne hela tiden? Svalt, normalt temp, mörkt?

Kan vara bra att veta senare när det blir dags för mina att övervintra. wub.gif
LadyG
Inne hela tiden, men den har stått vid vädringsfönstret så det har nog varit lite svalt om huvudet för den. Vatten har den fått när jag kommit ihåg den smile.gif

Den stackaren står i en jättetrång kruka, men nu när den blommar törs jag inte planetra om den.
Sollan
Engelsmännen vill ha en sval period för att blomma om. Man ska inte klippa ner dem på våren heller eftersom man klipper bort blomanlagen.
Annars tror jag du gödslar och vattnar som vanligt.
LadyG
Vilken tur jag haft isf, för jag tyckte den såg för liten ut för att klippas så den fick vara i fred smile.gif
Storåtjejen
Min engelska fick övervintra i ett fönster med sydvästläge i ett rum med ca 10-12 grader. Det gick alldeles utmärkt. wub.gif
Sunesetter
Hej!

Någon som har pelargonsticklingar?

Mvh
Marcus
LadyG
CITAT (Storåtjejen @ 31-03-2006, 09:43)
Min engelska fick övervintra i ett fönster med sydvästläge i ett rum med ca 10-12 grader. Det gick alldeles utmärkt. wub.gif

Ungefär som min då. Har din växt något på höjden och bredden? Min verkar bestämt sig för att förbli pygmé och har inte växt alls.
Storåtjejen
Min har ungefär samma storlek som när jag tog in den, (förutom nån gren som en liten rackare till skogsmus gnagt sönder mad.gif ) men såg idag att den börjat sätta knopp laugh.gif laugh.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon