Full version: Köper askfrön!
Dzad
Finns det nån som har tillgång till askfrön här som gror denna vår?
Har för mig att askfrön, för att gro, först ska ha en varm period och sedan kyla. Det är alltså sådana jag letar efter.

Om det inte finns, vet nån hur länge man borde ha dem inomhus och sedan i kylen för att de ska gro? Räcker 4 veckor inne o 4 veckor i kylskåpet i plastpåse?

Tycker ask ser så exotiskt ut. wub.gif
Förra året blev det mycket lönnar, men detta år vill ja mest så ask.
kerstin z5-6
4 v är lite kort tid för vedartat ..kanske ska du börja med att sätta ut dem -låta våren göra sitt o se om det dyker upp något -om inte låt sådden stå kvar så gror de nästa vår
Tyvärr har jag inga frö
smile.gif
K
Tesa
Du kanske skall be om en liten askbebis istället...de som har tillgång till askfrön har många såna...överallt... blink.gif
Jag fick en bebis för ett par år sen men det lär ta ca 40 år innan de blommar...
Men om det kniper så kan jag säkert få gräva upp en hos min svåger i nån rabatt..när man ser vad som är vad..
Dzad
Ahaja. Jo en "askbebis" skulle väl göra att jag klarar mig genom sommaren i alla fall! biggrin.gif
Nåja, ska se sen om jag inte kan få tag på nån här nånstans. Finns en del askar här, inte vilda i skogen då, men kanske runt omkring de planterade i nåt dike någonstans kan jag hitta nån liten ask.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon