Full version: Vår Curryplanta
åsgård
Nu för tredje året är det fullt liv i vår curryplanta.
Den står nu i växthuset och luktar så man blir alldeles hungrig.

Men den har efter de två åren blivit väldigt ful nertill men grönskar riktigt bra på topparna.

Är det bra att klippa ner plantan, det är svårt att se var eventuella skott kan tänkas komma. Och klipper jag den inte så lär det nog bara bli en risbuske.
Så vad gör jag???
skriver Kenneth
Maggan H
Är det curryeternell du har? Jag undrar också i så fall om man ska klippa ner den helt, fast min är bara ett år och har övervintrat i garaget. Men vacker kan man inte kalla den... huh.gif
Carex
jag har klippt ner min ganska kraftigt, det gjorde jag i början av förra sommaren.
åsgård
Ja,det är en Helichrysum italicum,Curryeternell. Vi hade egentligen bara tänkt att ha den över sommaren men den var ju så fin så det var synd att kasta den.

Då tar jag fram saxen då så får vi se.
mayababy
Min blev oxå väldigt risig så jag klippte ner ordentligt på försommaren och det växte till sej å blev jättefin! wub.gif
Maggan H
smile.gif Tack, då åker saxen fram här med! Kan undra om man ska klippa ner citrongräset med? unsure.gif
Maggan H
Och det såg jag idag att jag skulle, däremot var curryn jättefin, grönskade och var inte alls torr! Tänk att man lyckades klara den över vintern. Nu står både den och citrongräset i växthuset. wub.gif
Carex
är riktigt stolt över min, den har övervintrat i lerkruka, nergrävd i rabatten hela vintern:D
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon