Annelie32
Hej hopp ett rätt så trevligt besvär jag har hehe min LASIANTHA som jag köpte i höstas blommade i Feb och nu har den satt blommor i samma ( vad man nu kallar det igen )
som den andra blomman satt i
den växer ju inte så fort nu när den blommar så jag undar om jag ska ta bort blomman och låta den få växa på sig lite ???
eller växer den lika fort med blomma som utan och stör jag något viktigt om jag tar bort blomman innan den blommar ??
den är inte så stor än
pejori
pedunkel smile.gif smile.gif
jag tar aldrig bort blommorna på hoyor. smile.gif
dom växer lika bra ändå wub.gif
skulle dom inte klara det, så släpper dom blommorna själv smile.gif smile.gif
pejori
nu börjar jag hitta knoppar på flera hoyor... smile.gif
silver pink...purpurea fusca...kerrii....diptera....neoebudica..... och min imperialis förstås, som jag vaktar med taggtråd och älgstudsare wub.gif wub.gif laugh.gif laugh.gif
Annelie32
Lyllo du smile.gif
jag låter den vara kvar då hehe vill ju även se blomman igen den va ju så grymt härligt speciell och fluffig smile.gif

Alla mina andra hoyor tror jag väntar in solen , straffet med att bo i norr antar jag.
Är lite osäker om jag ska plantera om dom eller om jag ska avakta till nästa vår haha jag är så lat smile.gif
Linda_A
CITAT (pejori @ 30-03-2006, 19:12)
min imperialis förstås, som jag vaktar med taggtråd och älgstudsare wub.gif wub.gif laugh.gif laugh.gif

Bör jag känna mig träffad?? laugh.gif laugh.gif

Annelie32: wink.gif Livet är tufft ibland, blir det för hårt för dig kan jag ta över den.
Bara för att hjälpa dig självklart. laugh.gif laugh.gif
pejori
CITAT (Annelie32 @ 30-03-2006, 19:17)
Lyllo du smile.gif
jag låter den vara kvar då hehe vill ju även se blomman igen den va ju så grymt härligt speciell och fluffig smile.gif

Alla mina andra hoyor tror jag väntar in solen , straffet med att bo i norr antar jag.
Är lite osäker om jag ska plantera om dom eller om jag ska avakta till nästa vår haha jag är så lat smile.gif

jag planterar inte nu...bara ökar med näringen .....då kom dom laugh.gif
Annelie32
hmm tror jag ska plåga dom tills efter påsk sedan kanske ge dom lite näring smile.gif
och en dusch så kanske jag blir populär bland mina hoyor smile.gif
värt att prova iaf
Rossi
Min lasiantha blommar också för tillfället. Här kommer en bild från årets blomning. Det finns fler bilder i mitt album.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon