ansan
...för alla hemlösa katthonor att föda massa nya kattungar.
Och inte bara de hemlösa.
Även "ägda" katter blir dumpade med ungar i skogen och i lådor och kontainrar.

Vet inte hur måga sådana familjer och ungar vi har tagit hand om på vårar och somrar.

Är det inte någon vänlig själ som bor i Stockholmsområdet och som temporärt kan tänka sig att ta in en behövande katt, kanske med familj?

Akutgruppen
pejori
katter föder ungar året om...inte bara på våren och sommaren wub.gif wub.gif
men på vintern fryser ungarna ihjäl fortare, så man hittar dom inte lika ofta sad.gif
ansan
CITAT (pejori @ 30-03-2006, 19:05)
katter föder ungar året om...inte bara på våren och sommaren wub.gif  :wub:
men på vintern fryser ungarna ihjäl fortare, så man hittar dom inte lika ofta sad.gif

Jo jag vet. Men eftersom jag är med och är aktiv i föreningen så vet jag att vi får mer tryck på oss under sommaren att ta hand om de här katterna. Fler människor ringer oss om dräktiga, hemlösa honor.

Alltså behöver vi mer akuthem under den här perioden. Det har trots allt varit lugnare under vintern och vi får in fler dräktiga under sommaren än under julen, även om det så klart förekommer.
I och med att vi jobbar med kolonier så följer vi katterna en längre period. Då ser vi när de är dräktiga och inte.

Men det är ju hemskare för kattfamiljerna under vintern när det är kallt och svårt för mamma att hitta mat som hon behöver och värma sina barn.
pejori
CITAT (ansan @ 30-03-2006, 19:26)
CITAT (pejori @ 30-03-2006, 19:05)
katter föder ungar året om...inte bara på våren och sommaren wub.gif  wub.gif

Jo jag vet. Men eftersom jag är med och är aktiv i föreningen så vet jag att vi får mer tryck på oss under sommaren att ta hand om de här katterna. Fler människor ringer oss om dräktiga, hemlösa honor.

Alltså behöver vi mer akuthem under den här perioden. Det har trots allt varit lugnare under vintern och vi får in fler dräktiga under sommaren än under julen, även om det så klart förekommer.
I och med att vi jobbar med kolonier så följer vi katterna en längre period. Då ser vi när de är dräktiga och inte.

Men det är ju hemskare för kattfamiljerna under vintern när det är kallt och svårt för mamma att hitta mat som hon behöver och värma sina barn.

ja...det är tråkigt att det ska behöva vara så för djur sad.gif sad.gif
men tar vi inte ansvar för våra barn så tar vi inte ansvar för våra djur heller sad.gif sad.gif
har dom dessutom varit gratis att skaffa, så får dom inte kosta pengar heller....det är billigare att kasta ut dom och skaffa en ny söt kattunge...gratis sad.gif
zaaritha
Usch så vidrigt!
Visst ångrar jag ibland att vi har så många katter--men; aldrig skulle jag "kasta ut" dem......... unsure.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon