AndreasBlomquist
Jag är glad idag! Både för att solen har värmt och smält en hel del snö men även för att Sandra (min sambo) äntligen blev sjukskriven (50%) för foglossning. Så nu kan jag vara hemma mycket mer och hjälpa henne på dagarna och även nätterna, vilket ju naturligtvis också leder till mer tid i trädgården (bonus) wink.gif
Jag kommer jobba 2 nätter varannan vecka och 3 nätter den andra veckan under april månad och sen i början av maj ska Sandra tillbaka på undersökning igen och då blir det förhoppningsvis sjukskrivning på heltid. I vilket fall som helst så kommer jag dock inte jobba speciellt mycket per månad under april och maj sen juni, juli och augusti ska jag ha pappaledigt på heltid.
Gurkan
Låter härligt (inte att din sambo är sjuk då ...) !

Jag har också gått ner till halvtid för att kunna pyssla med mina plantor och grönsaker och fixa med mitt hus. Tyvärr blir det ju bara halvlön för halvtid men jag lever hellre lite snålt än att sitta på jobbet och längta hem hela tiden. smile.gif

Hoppas Sandra kryar på sig och att ni får gott om tid för varandra så länge !

När är det "dags" ?

*håller en tumme eller två* wub.gif
Eva St
Vad Härligt hoppas ni får gott om tid till varandra och resten av tiden till trädgården
AndreasBlomquist
CITAT (Gurkan @ 30-03-2006, 23:41)
Låter härligt (inte att din sambo är sjuk då ...) !

Jag har också gått ner till halvtid för att kunna pyssla med mina plantor och grönsaker och fixa med mitt hus. Tyvärr blir det ju bara halvlön för halvtid men jag lever hellre lite snålt än att sitta på jobbet och längta hem hela tiden. smile.gif

Hoppas Sandra kryar på sig och att ni får gott om tid för varandra så länge !

När är det "dags" ?

*håller en tumme eller två* wub.gif

Hon är ju inte sjuk i den benämningen, mer att hon inte kan röra sig ordentligt och har ont hela tiden. Kryar på sig gör hon ju när hon har fött, vilket är om ungefär 9 veckor. Hon går snart in i vecka 31 och beräknad förlossning är den 10 juni.

Halvlön kan jag absolut också leva på under sommaren om det ger mig möjlighet att få spendera mer tid i trädgården!
*Felix matte*
Känner igen det där, dottern hade samma besvär.
Hoppas Sandra blir helt bra när bebisen kommit.wub.gif

Svärson har gått ner till halvtid hela detta året... de fick ju tvillingar i januari och storasyster fyllde 2år nu i mars.
Farbror Blå

Halvti dskulle behövas nu, jag skulle behölva flera timmar om dagen för att hinna skotta bort den fallande j-a snön....
sad.gif sad.gif mad.gif
Rossi
CITAT (Farbror Blå @ 31-03-2006, 11:15)

Halvti dskulle behövas nu, jag skulle behölva flera timmar om dagen för att hinna skotta bort den fallande j-a snön....
sad.gif sad.gif mad.gif

Flytta till Skåne farbrorn! Här smälter snön bort av sig själv ... laugh.gif

Andreas! Det låter bra med mer tid i trädgården. Pengar är inte allt här i livet.
LadyG
CITAT (AndreasBlomquist @ 31-03-2006, 01:23)
Hon är ju inte sjuk i den benämningen, mer att hon inte kan röra sig ordentligt och har ont hela tiden. Kryar på sig gör hon ju när hon har fött, vilket är om ungefär 9 veckor. Hon går snart in i vecka 31 och beräknad förlossning är den 10 juni.

Halvlön kan jag absolut också leva på under sommaren om det ger mig möjlighet att få spendera mer tid i trädgården!

Spännande wub.gif

Vet ni om det blir en pojke eller flicka, eller blir det en glad överraskning?
AnitaO
Jobbigt med foglossning sad.gif
Men å andra sidan har ni en spännande tid framför er som ni får se fram emot smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon