Full version: Hej alla!
Ti bee
...med två trädgårdar, småbarn och allmänna frösåddsgalenskaper. smile.gif
Nu gäller en liten trädgård, fortfarande två små barn och frösådd i mindre skala för stunden.
Och så gäller en flytt, norrut. Jag lämnar Skåne.
Hej då Skåne!
Det är vackert här, men jag måste flytta av andra skäl.
Kommer att sakna odlingszonen!
Och klimatet generellt, och våren, och den långa hösten...
Nåväl, man kan inte få allt.
Bara nästan. biggrin.gif

Jag har inte varit här på ett tag och det lär väl bli lite sporadiskt fram till dess livet hittat en ny lunk.
Tänk att man aldrig riktigt vet vad som ska hända i livet. Jag var övertygad om att jag skulle bli gammal tillsammans med den gigantiska magnolian där jag bodde förut, men inte då... rolleyes.gif Så trodde jag nog att jag skulle hinna göra min nuvarande trädgård till den hortus enclosus (klosterträdgård) som jag önskade, men näää... rolleyes.gif
Så får jag se vad det blir härnäst.
Nästa trädgård vill jag växa tillsammans med en längre tid i alla fall. laugh.gif

God groning och god natt! smile.gif
lena:-)
Hejsan hoppsan mitt i natten!
God groning på dig själv!
En trädgård är bra att lunka vidare i!
Lunka lagom och mycket dyker upp när man
lunkar fram i livet!
Ti bee
smile.gif Ja, mycket dyker minsann upp! smile.gif Det enda man kan vara säker på är att det aldrig blir som man trott. smile.gif
lena:-)
wub.gif jepp, det kan även hända att saker dyker ner, mitt i verkligheten!
Endel kan man gräva upp igen, endel får man helt enkelt plantera om!
Vissa blir till och mer mer eller mindre perenna
sleep.gif gnatt!
Ti bee
laugh.gif laugh.gif Haha..jaa, så sant så sant!
Eva St
Visst minns vi dig
Eva St
*Felix matte*
Visst minns jag dig smile.gif
Lycka till med flytten wub.gif
Ingo
Visst minns jag dig! Jag har nog varit mer eller mindre borta under samma period som du, för sist jag hängde här mera regelbundet så var du synnerligen aktiv.

Lycka till med flytt och ny trädgård!
Helen i Piteå Zon 5
Jodå, jag minns dig rolleyes.gif Kul att du är här igen, Välkommen tillbaka! /Helen
Lady Hamilton
Välkommen tillbaka! Och visst minns även jag dig.
Fenja
Hej igen både Ti bee och Ingo, kul att se er igen!!
Mvh
Fenja
Betty
Javisst minns jag dig, välkommen tillbaka Ti bee! smile.gif
Lycka till med flytten, hur långt norrut bär det iväg?
Ti bee
Hej alla! smile.gif
Till Linköping bär det av. Undrar vilken växtzon det är förresten, det har jag inte kollat än. Någon som vet?
Betty
CITAT (Ti bee @ 31-03-2006, 11:12)
Hej alla! smile.gif
Till Linköping bär det av. Undrar vilken växtzon det är förresten, det har jag inte kollat än. Någon som vet?

Zon 2 smile.gif
Ti bee
Vad bra! smile.gif Inte så långt från nuvarande zon1 då. Tack! smile.gif
sanna
CITAT (Ti bee @ 31-03-2006, 10:12)
Hej alla! smile.gif

Hej gumman!!! wub.gif wub.gif wub.gif

Mailade just till dig och frågade varthän du skulle flytta - fick svar direkt här istället! Kul! Då kommer vi betydligt närmare varandra.Det tar väl bara sisådär två timmar dit från Stockholm, va? - Och odlingzon II är det, serru!
kristerh
Minns dig oxså wub.gif välkommen tillbaks.
krister
Sunesetter
Välkommen tillbaks!
Tesa
Även jag minns...välkommen tillbaka..
Susanna
Hej!

Kul att se dig igen! Men synd att du ska flytta. Någon gång i höstas gick jar förbi ditt hus, jättefint! Synd att lämna det och den trädgården, där måste det ju nästan vara zon 0.

Men du kommer säkert trivas i Linköping, det är en trevlig stad. Delar av min släkt är därifrån.
estet
Hej!

Kul att höra från dej igen! smile.gif
Ti bee
Hej och tack för välkomnandena! smile.gif Det värmer en så här mulen och dimmig dag som det varit idag här på Österlen! smile.gif

Sanna - mez oui (min franschka, du vet blink.gif ), du + jag + en barrunda = ? Jag kan ju låtsas att jag är fransyska - lär bli en hit i rätt kretsar! rolleyes.gif
Jag skriver! smile.gif wub.gif

Hej Susanna! Ja, huset får bli någon annans dröm. Det är fint, men nu vore jag mest glad att bli av med det, eftersom det nu är det som är meningen. Det ska väl ut till försäljning här snart. Uuuu, husförsäljningar - jobbigt tycker jag. Men nödvändigt, kan man ju konstatera. Hur är det med dig då? Du kan ju pm:a om du vill, vi kanske kan ses innan jag flyttar, men då får det bli snart, för det är nog inte långt kvar. rolleyes.gif smile.gif

Må alla era frön ta sig, alla sorgmyggor dö av glädje och må solen värma jorden utan att bränna våra småplantor!
smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon