Hej, och tack för komplimangerna, men sanningen å säga har jag inte gjort mycket. Den har några år på nacken nu, och blir vackrare för varje år. Jag toppar den inte, klipper bara bort döda kvistar och grenar, slarvar med gödsling, och har haft samma jord i 3 år ungefär. Den står i en självbettningskruka ( eller vad dom kallas)och torkar ut mellan vattningarna, men man ser när den behöver vatten. . Det enda jag egentligen gör är att försöka samla in regnvatten som Jasminen är den som får i första hand, ah, har andra blomkrukor (små) som står på jorden, för den vill helst inte ha gassande sol direkt på rötterna.
Förra året hade vi nästan minusgrader ett par nätter, och då var jag rädd, men det verkar som om både den och Freesierna mår bra av att ha en liten köldknäpp( ingen frost). I den här tiden på året njuter jag verkligen av den...och Flaxss, jag är verkligen jätteglad att den har blivit så här vacker..
Många jag känner här har sina med blomor hela sommaren, men det har jag aldrig lyckats få...så Hamilton, om den är grön och den har blommat ett par gånger, så kan jag aldrig tänka mig annat än att den kommer att växa sig kraftigare för vart år. Klipp inte ner den, utan låt den vara i fred så kommer den att bli jättefinFenja har rätt, klimatet här är perfekt alla årstider, utom jul o aug, alldeles för kvävande hetta, åtminstonde i stan, man fullkomligt flyter bort, och 30 grader på natten är INTE skönt.