nej , kanin är jag inte
Finns tomatodlare som även för gurkor en km från mej -Gynner deras lilla företag i stället
Mars-juni Alla perenner 200 sorter eller mer -bärs ut efter grodd /alt en del som står på kylning där jan -mars för att gro när fläktarna dras igång och det blir varmt
skolar ut skolar ut skolar ut -knökafullt
Sommar
Fortsatt förvaring i juni av plantor --plockar med 15 20 st och gör nya rabatter med stora färgsvep, ger bort , förvarar med väntan på olika växtmarknader
Regn och blåstkänsliga orangeriväxter, som passionsfrukt ,katus agave trevliga permanenta växter som Vin , rosor i kruka, amplar .
Stora krukor med tobaksblomma -doftar underbart småflugor fastnar i dem
Förvaring av sommarkrukor under långa regnperioder/petunior blir fula av veckovis med regn , Rosor på stam -terosor ruttnar i monsun , -men inte i växthuset
Kryddor -de enda ätbara jag kan tänka mej -odlas i stora krukor för doft o smak till grillat-kräver värme gillar inte kalla somrar -trivs i växthuset, rosmarin , Fransk dragon
Rosticklingar -sätts- sommarsticklingar för rotäkta vara om något år
Augusti sept -höstsådd av färska frö växter tex stormhatt
Sås och ställs i växthuset -vattnas tom frost
Har de grott återkommer de i mars -om inte gror de på våren
Övervintrar känsliga växter -särskilt fuktkänsliga
Dec -går dit och andas ..soliga dagar luktar det jord...
januari sår nya perenner

Klart du ska ha ett växthus !
Jag använder verkligen mitt ! och det är en helt annan sak än kallbänkar !
Förrsten har jag tre )
Glöm inte martini/camparihylla efter smak , musik korgstol och filt för regniga dagar
Luktärt i växthus är en höjdardoft !
Vattentunna går bra , el behövs under kallperioden -körde länge med förlängningssladdar o jordfelsbrytare till frostvakten /fläkten .. allt går

permanent el o vatten är förstås att föredra men kanske inte säsong ett ?
Sen kommer kanske ev make att smuggla dit nån tomat .. det gör min ..

>Sen ljög jag lite för jag odlar fikon banan , mandarin o citron

-men inga grönsaker