Full version: Physalis
ingrid fuxwall
Nu har mina plantor övervintrat och då kommer frågan hur man gör nu?
Under vintern har jag klippt ner dem några gånger men de har fortsatt växa och jag undrar om jag bör beskära dem kraftigt eller hur man ska göra för att få bästa resultat.

ingrid
åsgård
Jag är nu inne på 3-4 året med mina Physalis. Vintertid så står de på vår balkong ( ~10 grader). Plockade faktiskt de sista frukterna för 14 dagar sedan. Jag har inte klippt dom alls under vinterperioden. En fick flytta på sig till friggeboden, den klippte jag ner.
Nu står den i växthuset och är ytterligare tillbakaklippt kraftigt. De två på balkongen har redan börjat blomma och har börjat bilda frukter.

Nu är jag i valet att låta dessa vara oklippta i v-huset men får allt räkna med att de ränner upp i höjden ganska mycket, förra året vart de riktigt yviga. Tror att jag i alla fall klipper ner den ena och bara låter de kraftigaste stänglarna vara kvar
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon