Full version: Lager
arnek
av att s lagerfr...
I ver en mnad har jag nu vntat p att ngot skall visa sig. Har stt i sm sldor (liten plastkruka som varit fr kaktus och liknande). Ngra av frna har undervrme (element), andra str i fnstret. r det ngon som har stt lagerfr inne (har inget vxthus) och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Vore snllt/A
Scout
plockade tre lagerfrukter i kroatien och tog med hem. Jag pillade ut krnan ur de ngot fr omogna frukterna (fortfarande grna och hrda) och la dem i sm torvbricketter (man kper torra och blter upp, de har nt finmaskigt nt runt). De stod i fnstret ver det varma elementet. I en plastburk med halvt psatt lock fr att simulera ett minidrivhus som jag d inte gde. Hll lagom fuktigt.

En av dem grodde. Men det tog ett par mnader. r nu en 1dm hg pinne med ett blad i toppen. Nr den vl grott gick det fort, men nu vxer den knappt alls.
skanke
Om man har otur s kan lager ha grotid p ett halvr.

Jag vntade i drygt tre mnader p min nr jag frskte fr ngra r sedan. Jag gr ett nytt frsk nu, hoppas det gr fortare denna gng smile.gif
arnek
CITAT (skanke @ 31-03-2006, 17:32)
Om man har otur s kan lager ha grotid p ett halvr.

Jag vntade i drygt tre mnader p min nr jag frskte fr ngra r sedan. Jag gr ett nytt frsk nu, hoppas det gr fortare denna gng smile.gif

[QUOTE]
Men det gick allts tillslut????
skanke
Jovisst, men som sagt det tog tid.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon