Full version: planterade en oliv
Alexander-VG-zon3
hej hej
planterade min oliv i da i mormors trädgård .
hoppas den klara sig wub.gif wub.gif

Zazu
är det inte lite tidigt för sådana planteringar? ohmy.gif
här uppe är det nästan snöstorm wink.gif
men, lycka till iallafall, hoppas den klarar sig wub.gif
Alexander-VG-zon3
jag har redna planterat två växter detta året men jga är kankse lite tidig med det . men jag tror nog dom klasra sig har haft dom i kruka ute på natten mer än en vecka . och mormor ville ha den nu med så wub.gif wub.gif
snöstorm låter inte roligt vi har nästan ingen snö alls
renate
Det är verkligen i tidigaste laget att plantera ut ett olivträd,men nu är det gjort.Om det varnas för frost får du täcker med fiberväv eller en stor papperskasse.Lycka till med dina planteringar.
Alexander-VG-zon3
den har växt med nya blad å allt wub.gif wub.gif
kollade till dne i da hos mormor och vi har +6c nu så men annars om det skulle bli minus så får jag vira in den i nåt markforsten har den klara t wub.gif wub.gif
men jag var tidig med den men jag tror den klara sig .
det jga är mest rädd för är moderjord som öser regn över den
Alexander-VG-zon3
tack så mycket wub.gif wub.gif
får se men den hars tått i kruka i -10c oskyuddad så jag hoppas att dne klara det om det skulkle bli minus men man fårf se man gjör ju inte om samma mistag nästa år wub.gif
Carex
om jag vore du skulle jag införskaffa fiberduk direkt och slänga mig ut till mormor vid minsta oväder, det är väl egentligen inte frosten som är det farligaste, utan frosten i kombination med väta?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon