Full version: Trädgårdsprakttry
Inger Skåne
Jag planterade en trädgårdsprakttry förra sommaren. Täckte med lite täckbark över vintern (zon 1). Fortfarande ser den helt död ut – inte ett skott, ingenting. Är det så att den kommer senare eller har den inte klarat vintern?

Lika illa är det med två snöbärsbuskar som jag tvingades flytta förra sommaren. Stendöda! Snöbärsbuskar som jag inte flyttade är däremot redan gröna. Är det bara till att ge upp?

Förb.... vinter! Det hjälper inte ens att bo i Skåne.... mad.gif

Begriper inte hur ni som bor i norr lyckas rädda något i era trädgårdar!
Berith
CITAT (Inger Skåne @ 05-05-2003, 10:48)

Ojjdå! ohmy.gif Är det till att tro att Skåne är världens centrum?? biggrin.gif

...en som varken bor i Skåne eller i norr men kämpar på ändå.... wub.gif
Inger Skåne
Världens centrum? - Alls icke! Det bästa med Skåne är närheten till Danmark och Tyskland det vet du väl?

Nej då, men vi är bortskämda med milda vintrar då i princip "allt" klarar sig. Den gångna vintern har varit förfärlig!
Betty
CITAT (Inger Skåne @ 05-05-2003, 10:48)

Vår räddning här i norr: En - flera meter med skyddande snötäcke! tongue.gif
Kerstin i Malmö
Jag har också ett trädgårdsprakttry planterat i fjor och nu i helgen kom det gröna små skott! Den har sett mycket livlös ut så jag har undrat. Dock har jag kollat in grenarna innan, skrapat lite, lite för att se om där var grönt = liv. Nu finns det hopp! Men den hade frusit tillbaka en del!

Kerstin - skånetös!
Jörgen
Mina ser likadana ut, allting verkar sent i år, även i Skåne.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon