Full version: Udda fåglar
Ciczi
Kolla vad som hälsade på hos mig innan snön kom.

Ciczi
pejori
vad häftigt!!!! smile.gif smile.gif smile.gif
ser ut som påfåglar ju wub.gif wub.gif
karjo
VAD är det?! wacko.gif
Inga från Närke
Håller med pejori att det ser ut som påfåglar. Har de rymt från något Zoo eller påfågelsfarm eller finns de verkligen i vilt tillstånd?
Ciczi
Det ÄR påfåglar, fem st för att vara exakt.

De har inte rymt från något zoo eller en farm utan vi har en hel familj med påfåglar mitt i Trelleborg centrum. (Nu är de flesta av dem dock infångade pga fågelinfluensan).

Jag stod cirka 3 meter från dem när jag fotade dem och de brydde sig inte ett smack att jag var där för de är så vana vid människor eftersom de går fritt i parken.

Vid en närmare titt kunde jag se att det var två unghannar och tre damer som var ute på äventyr.

Ciczi
*Felix matte*
Åhh påfåglar som är så vackra... var stolt för att du fick så fint besök. smile.gif
Ciczi
Min sambo undrade om vi hade någon fågelmat kvar sen förra säsongen (detta var innan vi börjat mata denna säsongen) som vi kunde strö ut. Jag sa bestämt NEJ! Jag vill inte ha dem här mer än tillfälligt. Kan ni tänka er att ha 5 påfåglar i trädgården alltid.... Med fågelskit det skulle bli.... wacko.gif

Men visst är de fina och de får gärna titta in på en dagsvisit fler gånger... men inte för ofta wink.gif

Ciczi
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon