Mycket intressant frågeställning.

Jag har läst några disskussioner om vilken musik som göra att kor mår bra och mjölkar bäst men dom står ju rätt långt från tomater då, dom har ju öron och hörselorgan som vi och även en viss medvetenhet om vilka ljud som kan uppfattas stressande resp. lugnande.
För det första måste man resonera lite om vad tomater uppfattar som "hörsel", dom har ju inga öron utan får nog tillgodogöra sig ljudens vibrationer på ett mer direkt sätt. Dom har ju inte heller nån "medvetenhet" om vad som är vacker musik ...
Sen får man resonera lite om vilka mekanismer i ljudvibrationerna som kan tänkas påverka plantans tillväxt. Kan det vara så att vibrationer på nåt sätt t.ex. stimulerar plantans interna hormonutsöndring eller påverkar nån annan typ av signalsubstanser.
För människan hörbart ljud ligger nånstans mellan 20 och 20000Hz men det är ju inte säkert att tomaten uppfattar samma frekvensomfång. Kanske stimuleras de bästa av frekvenser som ligger utanför vårt område, kanske inte. Man kan också tänka sig att det finns frekvenser som ger en negativ stess för plantorna.
Lägre frekvenser ger generellt mer "fysiska" vibrationer än högre var dom bästa resonansfrekvenserna för en tomatplanta ligger kan jag inte ens gissa på.
Ja du Jåj ... jag har faktiskt ingen aning men jag hade nog valt musik som jag själv gillade. Jag hade spelar reggae för dem, med stora baslådor så det känns ända in i magen ... både på tomaterna och "trädgårdsmästaren".
Du får Googla lite på det, det finns säkert många undersökningar om hur växter reagerar på ljud och vibrationer, om inte just tomater då.