Har nyss inhandlat en vacker hängampel i svart smide, totalt impulsköp! Ska ha vackra vita blommor på balkongen, men har ingen aning om vad jag ska plantera i ampeln.
Så, min fråga lyder;
någon som har tips på hängväxter?
Hoppas att ni alla har bättre väder än mig, jag bor i Ludvika och har bara snö, snö, snö. Längtar efter vår och solsken så man kan börja vistas på balkongen utan att frysa rumpen av sig.
Eva i Skåne
01-04-2006, 13:17
Ska du ha vita blommor i ampeln också?
Isåfall finns hängverbena, vit femtunga, snowflake, antagligen finns vit hängpetunia eller millionbells att få tag i och ska du ha något som inte bara hänger utan fyller upp lite ovanpå är rosenlisa synnerligen blomvillig hela säsongen.
Ja, jag hade tänkt det, vita blommor och kanske något grönt fint... Tack så jättemycket för tipsen
Irene_L
01-04-2006, 16:38
Det finns hänglobelia som är vit. Kärleksblomster använder jag som hängväxt. Den är vit med blålila prickar på kronbladsspetsarna.
mvh
Irene
Bodenblomman
02-04-2006, 20:07
Jag hade en gul millionbells i min ampel i stugan förra året. Den var jättefin, växte så det knakade och fyllde ut ampeln väldigt bra. Ska nog ha en sån i år också men jag kanske väljer en annan färg.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.