Full version: Växthus i PVC
AnitaO
Tänkte testa att köpa ett litet växthus i PVC bara för att ha ett par tomatplantor till husbehov.
Finns ett på Jula för 169:-
Är det någon som har liknande? Funkar det tillfredställande?

Reserv
Ställer du det inte i direkt solljus så ska det nog gå bra. Jag är inte ensam om att ha gjort tabben att "glömma" öppna och vädra, det blir säkerligen en bra bit varmare än 60 grader i hetsolen inne i tältet. Men lider du inte av taskigt minne så är den jättebra, det finns annars ett som är högre som är just avsett för tomater, tror det är 180 cm både högt och brett och ca.50 djupt
rolleyes.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Det funkar nog bättre med busktomater (frilands) i hink utanför växthuset.

Jag har 2 st såna där plastöverdragna och de funkar inte så bra på sommaren och definitivt inte i soligt läge då kokar allting därinne (tomater vill helst inte ha temperaturer över +30).

Hyllorna funkar dock bra i halvskuggigt läge på våren jag brukar ställa ut mina fuchsior i hyllorna och då får de visst skydd mot frosten. Ska man ha något i hyllorna på sommaren måste man ta bort plasten för det blir väldigt varmt därinne
AnitaO
Kanske lika bra att köra på friland.
För taskigt minne det har jag rolleyes.gif
Risken finns att det blir färdigkokta tomater mao laugh.gif
ingrid fuxwall
Just den sortens växthus har jag inne och driver upp tomatfrön.
Förra året hade jag det även ute men tycker att det var för litet, plantan växte snart upp i taket.
ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon