Sollan
Känner mig som en barnunge på julafton! Var på öppnandet av Willab i Bromma och promenerar därifrån som nybliven växthusägare.... wub.gif
En urgullig platschef skrev sin första order och pga av att hon var så ovan att skriva in ordern i datorn bjöd hon på ett set trädgårdsredskap och fika... wub.gif
Och nu går jag med ett fånigt leende på läpparna och har tomater, en gurka och melon och en kristallkrona (liten) och två stolar där jag kan sitta och fika med vännen och ..... wub.gif
Och inga skadedjur eller mögel eller alger eller sådant. Förstås!
Har bestämt att jag själv ska måla aluminniumprofilerna (gröna eller engelsk röda). Fantasin är det alltså inget fel på.
Tilläggas bör att huset är 6,4 kvm....
wink.gif
Bitta98
Grattis till växthuset tongue.gif När får du det?
Leia
Jag röstar på engelskt röda sleep.gif
Irene_L
Grattis tll ditt växthus!! Jag är såååå avundsjuk. Vill också ha. smile.gif
mvh
Irene
Gurkan
Grattis till nya växthuset ! Håller med Leia ... rött blir supersnyggt !!

Jag tar mig friheten att länka till Katti_med_torpet's album eftersom hon lackade sin växthusstomme ("engelskt röd" dessutom om jag inte är helt fel ute ... ) :

Det var visst en hel del pyssel med att lacka det hela.

Kolla mer i hennes album : Kattis växthus
Sollan
Om två veckor ska jag få det, så då blir det väl pyssel.... Några veckor att måla och vänta på att snö och tjäle försvinner och så ska grunden göras.... hjälp, vad har jag gett mig in på? unsure.gif
Och jag väger över också mot det engelskt röda.... just nu ialla fall...
Gudars - jag kan knappt vänta.... Läser och drömmer...
bikiv
Stort jättegrattis! Är med på dina drömmar och fantasier...

Gjorde samma sak på Älvslömässan förra året... kom hem med en växthusorder.

Nu ser jag fram emot första riktiga växthusåret. Har massor med plantor som ska dit... om det bara ville bli liiiite mildare. Taniga plantor här hemma i fönstret som kommer att bli JÄTTEMAFFIGA i växthuset... eller???

Och om det inte blir så är drömmarna minst lika underbara som verkligheten wub.gif

Kristallkrona, hmmmm, varför inte?
katah
Grattis!!
kerstin z5-6
Grattis o självklart ska man ha kristallkrona :)har jag i bägge smile.gif

Kul vi blir fler :)Jag håller på rött!

En liten förgård är snyggt om man får plats -tex för klängväxter
AndreasBlomquist
Grattis till växthusköpet. Jag har ju gjort som du och köpt ett växthus också, dock från Classicum och jag valde ett rödlackerat. Tyvärr var det bra mycket längre leveranstid (8 veckor) så jag får lida och våndas tills det kommer. Längtar ju så också.

Jag håller med Kerstin om att det kan vara fint med en liten förgård om man har plats. Jag ska försöka mig på något sånt men får se hur det går sen när det väl ska göras.

Du uppdaterar väl oss med bilder under arbetets gång?

// Andreas
Sollan
Var in och kollade på Kattis album... iihhhh...Mina funderingar om att måla fick sig en törn. Problemet är om det kommer i färdiga sidor eftersom jag inte har någonstans att hålla till med så stora grejjer.
Jag har naturligtvis förberett mig genom att kvista iväg och köpa gurk- och melonfrön... sleep.gif
Och naturligtvis ska jag fota... men just nu så väntar jag på att denna eländas snö ska försvinna.
Katti med torpet
Jo, måla själv har sina sidor tongue.gif
Färgen har blivit lite avskavd vid dörren där det hela tiden nöts, får se om några år hur det ser ut på övriga ställen.
Resultatet är dock värt mödan om alternativet är aluminumfärgat (tycker jag i alla fall).
Men hade jag beställt idag så hade jag betalat för att få det färdiglackerat, det är då säkert! (då hade jag iof beställt ett större hus också tongue.gif )
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon