Full version: Äntligen!
HelenaF
Nu har det kliat i fingarna väldigt länge... och idag har jag satt igång och börjat röja rabatterna. Äntligen!!! biggrin.gif biggrin.gif
Var iväg på Mulle på förmiddagen, men när jag kom hem vid ett-tiden satte jag igång. Tyvärr hann jag inte så jättelångt, för det började regna mad.gif
Det är väl lite av en chansning att rensa bort skyddet från växterna, men sä där väldans kallt ska det väl förhoppningsvis inte bli mer här i Skåne.
Nu när krokusar och annat börjar blomma så vill man ju SE dem, och inte ha dem gömda bland allt fjolårsris, så då får det bli lite chansningar biggrin.gif

Hoppas bara att väderprognosen har fel och vi slipper regnet, jag vill ut och jobba mer imorgon, helst hela dagen laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Limeblossom
Åh...vad roligt för dig. :)Själv får jag abstinens snart och rabatterna ligger under flera decimeter snö. sad.gif
HelenaF
Såg att du bor i Dalarna, kan tänka mig att det dröjer ett tag innan du får sätta igång sad.gif
Själv är jag inte skåning egentligen och tycker att det brukar vara alldeles för lite snö här, men i år är jag mer än nöjd, man har väl vant sig vid tidiga vårar till slut tongue.gif
Längtar som bara den efter riktig vår nu wub.gif Hoppas att det blir hyfsat väder imorgon (alltså inget regn) så att jag kan tvätta växthuset och ta ett tag till i rabatterna smile.gif

Håller tummarna för att du och alla andra trädgårdstokar norrut också får lite värme snart och slipper snön. smile.gif smile.gif
Limeblossom
Tack, det behöver vi! biggrin.gif
HelenaF
Det blev faktiskt hyfsat väder igår, inte mycket sol men heller inget regn förrän vid femtiden. Och då hade vi hunnit en hel del i trädgården. Rensat en del rabatter, rengjort växthuset, lagt en plattgång i gräsmattan och flyttat undan överbliven ved från altanen så att vi får plats med möblerna igen. Nu ska vi bara ha lite värme också så att vi kan sitta där. smile.gif

Om det lät väldigt mycket så kan jag ju tillägga att gången inte är så avancerad. Vi har en bit där vi går rätt mycket och där brukar gräset bli väldigt slitet, så för att hålla det lite snyggare har vi (dvs min man) grävt undan gräset och lagt dit plattor, med 1-2 dm gräs kvar mellan varje platta, ingen sättsand eller så. Plattorna kommer ju sätta sig, men det gör inget. biggrin.gif

Fortsätter hålla tummarna!
Limeblossom
Och här faller snön vit och tung.... blink.gif
HelenaF
Stackare sad.gif sad.gif

Vågar nästan inte berätta vad jag har gjort idag... unsure.gif Jag och flickorna tillbringade eftermiddagen i trädgården, jag rensade ett par rabatter till och de lekte. Sedan blev det mellanmål i solskenet och jag la mig på altanen och nästan somnade i solen rolleyes.gif Hur skönt som helst... men det vill du säkert inte höra, ska försöka att hålla tyst om sånt
sleep.gif smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon